"Cestujúci môžu počas sviatkov využívať o 18 vlakov viac," uviedol Kováč.
Je smutné, že na neriešenie zúfalého stavu našich koľají nás musí upozorňovať zahraničie, hovorí v podcaste denníka Pravda analytička Desana Mertinková.
IGOR DANIŠ: Každoročné škrtenie investícii do železníc, ciest, zdravotníctva, školstva neznamená úsporu, ale dlh, ktorý sa nám vymkýna spod kontroly.
Zmluvu podpísali so skupinou Premium Insurance Company Limited, Kooperativa poisťovňa, Vienna Insurance Group a Allianz - Slovenská poisťovňa na takmer tri roky.
MARIÁN REPA: Železnice sa rozhodli šetriť, no zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že povinnosti pribudnú len na strane zákazníkov. Nie je však jasné, čo na oplátku ponúknu železnice.
Zároveň sa v tomto období stali aj štyri zrážky vlaku s motorovým vozidlom.
Minister dopravy Andrej Doležal deklaruje, že nový grafikon zatraktívnení cestovanie vlakom. Samosprávy zatiaľ spisujú petície.
Umelkyňa Lednárová cestovala do Bratislavy v neuveriteľných podmienkach.
Železnice spúšťajú samoobslužný systém, ktorý na niektorých slovenských tratiach funguje od roku 2004.
MARIÁN REPA: Železnice sú 30 rokov popoluškou, ktorej nik nevenuje adekvátnu pozornosť. Teraz hrozí, že ak ministerstvo financií neuvoľní peniaze, budú nútené zrušiť tretinu spojov. Kam sme sa to dopracovali?
Na vine je technický problém.
Rušňovodiči upozorňujú na dlhodobo neriešené problémy.
Prvoradým cieľom ŽSR je podľa hovorkyne udržanie bezpečnosti a spoľahlivosti železničnej prevádzky.
Dočkáme sa elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi na hranicu s Rakúskom a výstavby terminálu integrovanej osobnej prepravy Bratislava – Ružinov.
Hospodárske výsledky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sú momentálne veľmi úzko späté s koronakrízou.
Až 700 miliónov eur chce do vlakovej infraštruktúry naliať minister dopravy Andrej Doležal cez reformný plán.
Novým generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky je Igor Polák, v spoločnosti doteraz pôsobil ako námestník generálneho riaditeľa pre prevádzku.
Správna rada Železníc Slovenskej republiky schválila návrh na odvolanie Juraja Tkáča z postu generálneho riaditeľa ŽSR.
Tender na modernizáciu železničnej trate Bratislava, Devínska Nová Ves - Kúty - štátna hranica SR/ČR trvá už dva a pol roka.
Vyššia kvalita služieb pre cestujúcich a zároveň nižšie náklady pre štát - to by mala priniesť liberalizácia železníc podľa dopravného experta Ľubomíra Palčáka.