Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.
Vzhľadom na krátku vzdialenosť zrážke s neznámou osobou rušňovodič zabrániť nedokázal.
Prišlo nám to ako hororová scéna. Autobus, ktorý preváža ľudí práve pred našimi očami roztrhal vlak v plnej rýchlosti. Ako nič. Ako keď sfúknete sviečku, napísal svedok tragédie.
Železnice sa snažili areál neúspešne predať od roku 2021, kedy bola vyvolávacia cena až 13,3 milióna eur.
Na mieste je až 30 policajtov.
Napríklad takému rušňovodičovi - traťovému strojníkovi v Bratislave ponúkajú nástupný plat 1135 eur v hrubom.
"Cestujúci môžu počas sviatkov využívať o 18 vlakov viac," uviedol Kováč.
Je smutné, že na neriešenie zúfalého stavu našich koľají nás musí upozorňovať zahraničie, hovorí v podcaste denníka Pravda analytička Desana Mertinková.
IGOR DANIŠ: Každoročné škrtenie investícii do železníc, ciest, zdravotníctva, školstva neznamená úsporu, ale dlh, ktorý sa nám vymkýna spod kontroly.
Zmluvu podpísali so skupinou Premium Insurance Company Limited, Kooperativa poisťovňa, Vienna Insurance Group a Allianz - Slovenská poisťovňa na takmer tri roky.
MARIÁN REPA: Železnice sa rozhodli šetriť, no zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že povinnosti pribudnú len na strane zákazníkov. Nie je však jasné, čo na oplátku ponúknu železnice.
Zároveň sa v tomto období stali aj štyri zrážky vlaku s motorovým vozidlom.
Minister dopravy Andrej Doležal deklaruje, že nový grafikon zatraktívnení cestovanie vlakom. Samosprávy zatiaľ spisujú petície.
Umelkyňa Lednárová cestovala do Bratislavy v neuveriteľných podmienkach.
Železnice spúšťajú samoobslužný systém, ktorý na niektorých slovenských tratiach funguje od roku 2004.
MARIÁN REPA: Železnice sú 30 rokov popoluškou, ktorej nik nevenuje adekvátnu pozornosť. Teraz hrozí, že ak ministerstvo financií neuvoľní peniaze, budú nútené zrušiť tretinu spojov. Kam sme sa to dopracovali?
Na vine je technický problém.
Rušňovodiči upozorňujú na dlhodobo neriešené problémy.
Prvoradým cieľom ŽSR je podľa hovorkyne udržanie bezpečnosti a spoľahlivosti železničnej prevádzky.
Dočkáme sa elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi na hranicu s Rakúskom a výstavby terminálu integrovanej osobnej prepravy Bratislava – Ružinov.