Rakúsky univerzálny "ekolístok" Klimaticket bude platiť rok od zakúpenia.
Tieto mestá tak po novom získajú opäť priame spojenie vlakom RegioJet s Bratislavou, Brnom a Prahou.
MARTIN MAKARA: Plány vlády v zdravotníctve či v štátnej železničnej spoločnosti jasne ukazujú, že ide o systematickú demontáž verejných služieb.
Z uvedenej sumy má ísť pre ZSSK 80 mil. eur na prevádzku a 130 mil. eur na doplatky za roky 2019 a 2020.
Z pohľadu cestných líniových stavieb bude žiadať, aby Slovenská správa ciest (SSC) dostala väčší rozpočet.
V pláne obnovy je aj reforma na zabezpečenie lepšieho prepojenia vlakovej a autobusovej dopravy.
Železničná zastávka bude umiestnená severne od sídliska Dúbravka medzi Agátovou ulicou a cestou II/505.
Vedenie spoločnosti prichádza s nápadmi, ako zlepšiť hospodárenie.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tak reaguje na zlepšovanie sa pandemickej situácie na Slovensku.
Priestor na dodatočné financovanie železničných spoločností by sa mal vytvoriť novelou zákona o štátnom rozpočte na tento rok. Dostať by mohli vyše 350 miliónov eur.
Vo štvrtok mala oficiálnu premiéru obnovená Slovenská strela.
Do vybraných vlakov pribudnú vysielačky, čierne skrinky a zariadenia, schopné "vidieť" prekážky aj tam, kam už rušňovodič nedovidí.
Rezort dopravy pristúpi k rokovaniu o desaťročnej zmluve s relevantnými železničnými dopravcami napriamo. Andrej Doležal verí, že dialóg prinesie správneho víťaza s najlepšou ponukou.
Dočkáme sa elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi na hranicu s Rakúskom a výstavby terminálu integrovanej osobnej prepravy Bratislava – Ružinov.
Pre bezplatné cestovanie vlakom treba železničnej spoločnosti predložiť potvrdenie o poberaní dôchodku, nie však o sume poberaného dôchodku.
Preukaz Interrail umožní cestujúcim navštíviť 40 000 destinácií v 33 európskych krajinách.
Slovensko v tomto roku čakajú aj investície do obnovy železničných tratí.
V uplynulých dňoch české štátne inštitúcie čelili masívnym hekerským útokom.
Podľa Útvaru za hodnoty peniaze pri ministerstve financií pri plánovaní investícií do najviac potrebných projektov pomôže analytická metodika určovania priorít, ktorú pripravil útvar v spolupráci s rezortom dopravy.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Podfinancovanie železničnej dopravy môže nahrávať projektu Privatizácia 3.0. Pod zámienkou neefektívnosti sa v ňom navrhuje privatizovať všetko, čo sa ešte nesprivatizovalo.