Slovensko dobiehajú zanedbané investície do vlakovej dopravy.
Hradište pod Vrátnom už pätnásť rokov márne čaká na to, aby sa do obce vrátil život v podobe vláčikov.
Výstavba nových diaľnic pri Bratislave si vynútila zmeny v doprave.
Na stretnutí ministra dopravy a výstavby Arpaáda Érseka s novými predsedami samosprávnych krajov sa hovorilo o podpore železničnej dopravy.
Vlak už dokáže prejsť až 100 kilometrov bez toho, aby musel rušňovodič do chodu akokoľvek zasahovať.
Cestujúcich pribúda. Kvalita vozňov a rýchlosť stále zaostávajú. Generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký v rozhovore pre Pravdu priznáva, že s niektorými službami nie je spokojný.
Moderné lokomotívy, ktoré dokážu využívať novú maximálnu rýchlosť modernizovanej trate medzi Bratislavou a Žilinou, si štátny dopravca prenajíma.
Železničná doprava zohrá najbližšie roky kľúčovú úlohu v preprave čínskeho tovaru do Európskej únie. V prípade využitia šance môže z toho profitovať spoločnosť Cargo.
Vlaky začínajú praskať vo švíkoch. Týka sa to najmä rýchlikov na vyťažených ťahoch, ale aj ranných a podvečerných osobných vlakov.
Za problémom, ako ho vidia poslanci za hnutie OĽaNO-NOVA, je podľa štátneho dopravcu v prvom rade nepochopenie verejného obstarávania a rozdielu medzi prenájmom a nákupom.
Bezpečnejšie cestovanie a informovanejší pasažieri. Železničná spoločnosť Slovensko plánuje umiestniť do vlakov viac kamier a vybaví ich informačnými nálepkami.
MARTIN KOVÁČIK: Rozhodnutie ministerstva dopravy zrušiť tender na vlaky z Bratislavy do Banskej Bystrice a vypísať nový treba kvitovať.
Liberalizácia verejnej dopravy na Slovensku je spojená s dilemou. Súkromní dopravcovia môžu vyberať zisky na slušne využívaných trasách.
Rakúsky minister vnútra Wolfgang Sobotka navrhuje zhromažďovať údaje o cestujúcich, ktorí využívajú železnice. Opatrenie by sa týkalo mnohých našich občanov.
MARIÁN REPA: Žlté vlaky na trati Bratislava - Košice už čoskoro končia.
Ľudia, ktorí sa chystajú od 1. februára cestovať vlakom na linke medzi Bratislavou a Košicami a chcú si lístky kúpiť vopred, márne hľadajú IC vlaky RegioJetu.
Konkurencia na železnici zvyšuje komfort pre cestujúceho. V minulosti bol internet len doménou IC vlakov, teraz zavádzajú pripojenia aj v regionálnych spojeniach.
Osobná železničná doprava funguje od nedele 12. júna na základe druhej tohtoročnej plánovanej zmeny grafikonu.
JAN HUDEČEK: Pokiaľ ide o nákladnú železničnú prepravu, tak tá zaostáva za cestnou neporovnateľne.
Nová vláda sa v programovom vyhlásení zaviazala, že bude pokračovať v modernizácii železničných tratí a obnove vlakov. Študenti a dôchodcovia by okrem toho mali aj naďalej cestovať zadarmo.