V piatok a v pondelok 7. januára vypraví Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) mimoriadne rýchliky, aby pokryla zvýšený záujem ľudí o cestovanie.
Počas sviatkov plánuje Železničná spoločnosť Slovensko okrem posilnených spojov vypraviť aj mimoriadne vlaky.
Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) je podľa hovorkyne rezortu Karolíny Duckej prvým ministrom v histórii Slovenska, ktorý urobí skutočné súťaže na železničné trate.
MARIÁN REPA: Na príklade Železničnej spoločnosti Slovensko sa jasne ukazuje, že byť iba národný nestačí. A to platí tak v doprave, ako aj v politike.
Priamy rýchlovlak z Bratislavy do Zürichu to zvládne za menej ako desať hodín. Od roku 2023 má cesta vlakom do Viedne trvať 40 minút.
Medzi Bratislavou a Košicami budú naďalej jazdiť štyri páry vlakov InterCity (IC). Najrýchlejší IC 45 prejde trasu za 4 hodiny 36 minút.
Železničnej spoločnosti Slovensko chýbajú desiatky rušňovodičov. Ich platy však vlaky zadarmo nesúvisia, odpovedala firma na kritiku SaS.
Strana Sloboda a Solidarita v súvislosti s nedostatkom rušňovodičov tvrdí, že nie je možné mať aj vlaky zadarmo, aj dobré platy.
Zmena letného času na stredoeurópsky v noci zo soboty na nedeľu 28. októbra ovplyvní jazdu dvoch nočných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko.
Komisia mala podozrenie, že ZSSK mohla uzavrieť zmluvy, ktorých cieľom bolo neumožniť vstup na trh konkurenčnému železničnému osobnému prepravcovi.
"Dnes máme v prevádzke 42 rušňov. Vyrobené boli v rokoch 1968 1970. Za päť rokov na nich dymila alebo horela elektroinštalácia desaťkrát," uviedol hovorca spoločnosti.
Štyridsať- až päťdesiatročné súpravy na slovenských železniciach už ďalej odmietajú slúžiť.
V súvislosti s blížiacim sa začiatkom školského roka vypraví Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v nedeľu 13 posilových vlakov.
V piatok 31. augusta pôjdu zo západu na východ štyri vlaky a v nedeľu 2. septembra bude vypravených až trinásť vlakov.
Jedným z dôvodom modernizácie je aj to, že od roku 2010 sa do diaľkovej dopravy prakticky neinvestovalo.
Nielen služby, ale aj nároky cestujúcich na rýchlosť, komfort a čistotu sa v železničnej doprave posúvajú vpred míľovými krokmi. Bez aktívnej spolupráce cestujúcich bude však každá snaha zbytočná. O čistote vo vlakoch sme hovorili s Ing. Karolom Henzélym.
V roku 2017 zaznamenala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vo svojich vlakoch celkovo 550 rôznych incidentov.
ZSSK zároveň upozorňuje na meškanie vlakov, ku ktorému došlo v dôsledku požiaru.
V okolí Bratislavy má od 10. júna pribudnúť spolu 56 nových spojov. Na tratiach Tatranských elektrických železníc pribudne 16 posilových vlakov.
Železničná spoločnosť Slovensko sa ako národný dopravca zapojí do všetkých plánovaných súťaží na prevádzku osobnej dopravy.