Počas pandémie školy nemohli výchovne pôsobiť a ich počet môže ešte narásť.
Aj druhý polrok je poznačený pandémiou, takže mnoho školákov sa z dôvodu karantény či izolácie musí učiť z domu.
Nemecký ovčiak Robin učí deti správne reagovať na šikanu, znečisťovanie či rôzne nebezpečenstvá.
V minulom školskom roku prepadlo viac detí ako inokedy.
Kompenzácia je určená pre žiakov od prípravného ročníka zvyčajne do piateho ročníka základnej školy.
Aspoň základy vedeckého myslenia sú nevyhnutné na pochopenie moderných technológií, robenie informovaných rozhodnutí o zdraví, ale aj pri filtrovaní rôznych bombastických správ.
V spoločných priestoroch chodieb a jedálne by mali mať prekryté dýchacie cesty, uviedlo konzílium odborníkov.
Pozitívnych je 50 žiakov, dvaja učitelia a jeden nepedagogický pracovník.
Nedostatok antigénových testov pre samotestovanie žiakov.
Situácia z minulého roka by sa opakovať nemala, školy sa už plošne z dôvodu pandémie zatvárať nebudú.
V letných školách si žiaci užijú aj rôzne voľnočasové aktivity.
Základné školy môžu v školskom roku 2020/2021 zaradiť do vyučovania voliteľný predmet zameraný na osvojenie si základných pravidiel zdravého stravovania detí.
Nutrične vyvážená strava predstavuje pre deti významnú kapitolu nielen v detstve a počas dospievania, ale častokrát je aj základom ich stravovania v dospelosti.
MARTIN KRNO: Riaditeľov škôl zaujíma najmä to, z čoho majú financovať špecifické pomôcky a dezinfekčné prostriedky, ktoré nedostávajú od zriaďovateľov v požadovanom množstve.
Niektorí žiaci základných škôl si na vysvedčeniach nenájdu klasické známky, ale slovné hodnotenie, respektíve ich kombináciu.
MARTIN KRNO: Určite k nezdravému duševnému rozvoju školopovinných neprispievajú hádky rodičov a nedostatočná pozornosť učiteľov, ale aj celkový étos doby a pochybná nadpráca sociálnych sietí.
MARTIN KRNO: Aká je to práca pedagógov bez tých, ktorým venujú polovicu života? Už samotný termín dištančné vzdelávanie, na ktoré museli pre koronakrízu nabehnúť, znie mrazivo.
Tieto výsledky pochádzajú z výskumu, ktorý sa uskutočnil od 25. do 28 mája na vzorke 1 000 respondentov.
MARIÁN REPA: Keď krajina otvorí skôr kostoly ako školy, veľa to napovedá o jej prioritách, resp. o ľuďoch, ktorí ju riadia.
Po otvorení školských zariadení by sa výuka mohla podľa analytikov istý čas konať v polovičných skupinách žiakov, aby sa medzi nimi zabezpečil väčší odstup.