S príchodom jari sú síce najväčšou témou letné pneumatiky, ale veľká zmena nás čoskoro čaká aj v súvislosti so zimným obutím.
Väčšina slovenských motoristov prezúva. No sú aj takí, ktorí sa rozhodnú dojazdiť v lete zimné plášte. Nie je to dobrý nápad.
Vodiči pozor! Od 15. novembra musíme na snehu a lade jazdiť na „zimných“. Viete ako vybrať správnu zimnú pneumatiku, čo znamenajú čísla na nej a ako skladovať tie letné?
Testovací tím z autoklubov ACE a GTÜ spolu s rakúskym partnerom ARBÖ si zobral na mušku tri cenovo dostupné čínske pneumatiky a porovnal ich so siedmimi renomovanými hráčmi. Ako to dopadlo?
Obdobie prezúvania letných plášťov na zimné sa nekompromisne blíži. Kto sa nespolieha na celoročné pneumatiky, musí si vybrať zimné.
Aj keď na Slovensku zákon v zime neprikazuje jednoznačne použitie zimných pneumatík, pre poisťovňu to v prípade zavinenej nehody môže byť problém.
Sezónne prezúvanie nie je lacné. Ak máte zimné pneumatiky obuté na druhej súprave diskov, zvládnete to aj sami.
Ak ste ešte svoje auto neprezuli na zimu, mali by ste tak urobiť čo najskôr.
Na letné plášte sa chystá prezuť až 96 % slovenských vodičov.
Poisťovňa pri likvidácii škody zväčša nerieši, či auto jazdilo na letných alebo zimných pneumatikách.
Prezúvanie zimných pneumatík akosi vychádza z módy. Ide pritom o celoeurópsky fenomén.
Do kúpy drahých zimných plášťov nás väčšinou ženú výrobcovia s prísľubom vyššej bezpečnosti. Ide len o marketing, alebo je na tom kus pravdy?
Povinnosť používať zimné pneumatiky sa v poistných zmluvách neuvádza. Podľa všeobecných poistných podmienok je však poistený povinný dbať, aby poistná udalosť nenastala.
Október sa síce nesie v znamení teplotných rekordov, no zimné prezúvanie je i tak za rohom. S výberom nových pneumatík vám možno pomôže aj test Autoklubu Českej republiky.
Máte ešte dobré zimné pneumatiky? Širšia diaľnica D1? Kto vyhrá prezidentské voľby? Napätie na Ukrajine? Ako dlho bude ešte Slovensko sužovať sneh?
V zimných podmienkach je kvalitné obutie auta kľúčové.
Celoročná pneumatika sa javí ako komfortné riešenie. Stojí to však za to? Test na ľadovej ploche odhalil pravdu.
V Nemecku už nestačí označenie pneumatiky "M+S".
ADAC si na paškál v prvom kole zobral 12 plášťov s rozmerom 175/65 R14, ktorý obúvajú typické mestské autá. A nemá príliš dobré správy.
Väčšina stredoeurópskych vodičov pozná letné a zimné pneumatiky spolu s celoročnými plášťami. Škandinávska klíma však vyžaduje niečo viac.