Na slovenské trate vyrazil nový moderný vlak Panter – pohodlný, bezbariérový a vybavený technológiami 21. storočia. Jeho výhody priblížil riaditeľ ZSSK.
Od júna sa menia ceny lístkov aj pre cestujúcich, ktorí majú nárok na bezplatnú vlakovú dopravu – teda aj dôchodcov a študentov.
Pre cestujúcich zabezpečili náhradnú dopravu.
ZSSK počas výpadku nebude uplatňovať žiadne sankcie za nepredloženie cestovného lístka.
Najvýraznejšie zdraženie pocítia ľudia cestujúci tatranskou električkou.
S meškaním treba podľa Železničnej spoločnosti Slovensko počítať počas celého dňa, kým sa situácia zastabilizuje.
Autovlak do Splitu bude jazdiť od konca apríla počas celého leta, svoju sezónu ukončí až v pondelok 13. októbra. Autá ale treba naložiť vo Viedni.
Nový grafikon, ktorý je v platnosti od polovice decembra 2024, prispel k zmierneniu meškania vlakov.
Zlepšiť sa má aj technické zázemie.
Hovorca ZSSK podotýka, že po novom existuje možnosť zakúpiť si lístok na meškajúci vlak, ktorý už mal odísť zo stanice.
Ak si od 15. marca kúpite lístok na vlak na stanici alebo priamo vo vlaku, zaplatíte viac od jedného do troch eur. Servisnému poplatku sa ale môžete vyhnúť.
Po prvotnom ošetrení bol transportovaný do nemocnice v Žiline.
Po prvýkrát v histórii Slovenska dopravca zavádza celodenný hodinový takt na trase medzi Bratislavou a Košicami.
Nové rušne Siemens Vectron sú vybavené systémom ETCS Level 2, ktorý je nutný pre prevádzku na modernizovaných tratiach v celej Európe.
Rezort dopravy nás s otázkami odkázal na Železničnú spoločnosť Slovenska (ZSSK). Podľa nej ide o štandardný výpadok a na otázku Pravdy, kedy systém znova nabehne, odpovedali, že „čoskoro“.
Mesiac pred spustením novej linky chýbajú kľúčové informácie.
Lístky na vlaky ZSSK bude možné kúpiť aj na vybraných pobočkách Slovenskej pošty
IC vlaky z Bratislavy do Košíc nahradia Expresy.
Zavádzame hodinový takt. Každú hodinu pôjde vlak medzi Bratislavou a Košicami, hovorí Ráž.
IGOR DANIŠ: Pre ziskové letecké spoločnosti sa peniažky v prázdnej štátnej kase nájdu a pre zdravotníctvo a na opravu mostov nie? Stojí linka Bratislava - Košice za to?