Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR aktuálne obsadzuje vedúce pozície vo viacerých podriadených organizáciách.
Z dôvodu pretrvávajúcej pandemickej situácie budú cestujúci povinní nosiť vo vlakoch, ako aj v ďalších verejných dopravných prostriedkoch na území Českej republiky, ochranný tvárový respirátor s filtračnou triedou FFP2.
Podľa ÚHP by sa dalo ušetriť až 45 miliónov eur nákupom ľahkých motorových jednotiek, alebo lepším využívaním modernizovaných vlakov ZSSK.
Na úseku Trnava - Bratislava-Nové Mesto nebude premávať 27 osobných vlakov.
Železničná spoločnosť Slovensko oznamuje cestujúcej verejnosti, že z dôvodu pretrvávajúcej pandémie, obmedzení a znižovania mobility obyvateľstva ona i jej partneri predlžujú prijaté opatrenia.
Hospodárske výsledky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sú momentálne veľmi úzko späté s koronakrízou.
Hybridné vlaky sú schopné jazdiť ako zubnicovej, tak aj na adhéznej časti trate, čiže môžu premávať na trase zo Štrby cez Štrbské Pleso až do Popradu.
Dôvodom sú vyťažené vlaky, lockdown, on-line výučba na školách či zvýšená chorobnosť a karanténa zamestnancov.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) upozornila, že z dôvodu znižovania mobility, ruší niektoré regionálne spoje. Sú za tým protipandemické opatrenia.
Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa treba v týchto dňoch minimalizovať riziko nákazy ďalších osôb.
Útvar hodnota za peniaze si myslí, že Železničná spoločnosť investuje milióny do projektov, ktoré nie sú dobre premyslené.
Kým Železničná spoločnosť Slovensko za január až september minulého roka dosiahla tržby z prepravy vo výške 68,1 milióna eur, v rovnakom období tohto roka vykázala tržby len 38,3 milióna eur.
Jednotky Panter budú postupne nasadzované v žilinskom a trenčianskom regióne. Jazdiť môžu rýchlosťou až 160 km/h
Osem moderných vlakov sa presunulo z východu na západ Slovenska. Východniarom sa zdôvodnenie ich presunu vôbec nepáči.
Z tratí na východnom Slovensku „zmizli" populárne poschodové elektrické jednotky 671, aby sa v zápätí objavili v okolí Žiliny.
V najbližšom období bude časť dopravcov jazdiť v prázdninovom režime, železnice však posilňujú vlaky.
Vlaky, ktoré pôvodne končili v Olomouci, budú opäť jazdiť po celej dĺžke trasy až do Prahy.
Vlakovú dopravu na trati medzi Bratislavou a Komárnom, patriacou k najvyťaženejším železničným úsekom na Slovensku, zabezpečí Železničná spoločnosť Slovensko v spolupráci s rakúskymi ÖBB.
Medzi novinkami pre budúci rok, ak pandemická situácia dovolí, bude aj autovlak do Splitu.
Spoločnosť ZSSK úspešne dotiahla do konca najväčší tender vo svoje histórii. Mal hodnotu približne 160 miliónov eur.