Už v októbri koncern Daimler oznámil, že z dôvodu chyby bezpečnostných vankúšov zvolá po celom svete približne milión áut. Teraz zverejnil zoznam dotknutých modelov.
Aj majster tesár sa občas utne. Toto je však skôr príbeh pedanta posadnutého dokonalosťou ako príklad zanedbania kvality či chyby v konštrukcii.
Nemecký koncern Daimler zvoláva po celom svete do servisov viac ako milión vozidiel Mercedes-Benz. Dôvodom sú možné problémy s bezpečnostnými vankúšmi.
Taliansko-americká skupina Fiat Chrysler (FCA) zvolá po celom svete približne 494 000 vozidiel. Dôvodom je riziko požiaru.
Hyundai a Kia majú na domácom trhu problém. Veľkú „zvolávačku“ ich modelov nariadila priamo juhokórejská vláda. Ide o päť porúch pri dvanástich modeloch oboch značiek.
Na kalifornský oblastný súd v San Jose bola doručená žaloba na automobilku Tesla. To by nemusel byť veľký problém. Problémom je, že je pod ňou podpísaných 47-tisíc majiteľov jej luxusných elektromobilov.
Kórejský výrobca ohlásil v Spojených štátoch amerických servisnú akciu na 978 800 vozidiel, ktoré vás pri náraze nemusia udržať v sedadle.
Nemecká automobilka Daimler zvolá do servisov po celom svete jeden milión novších áut značky Mercedes-Benz. Dôvodom je riziko vznietenia. Výrobca má už správy o 51 požiaroch.
Môže elektromobilu unikať palivo? Môže. Dokazuje to správa amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA. Podľa nej musia ísť do servisov tisíce kusov BMW i3.
Len pár dní po Audi, ktoré ohlásilo zvolávaciu akciu na 500 000 áut, aj z dôvodu rizika vzniku požiaru, hlási podobný problém taliansky prémiový výrobca Maserati.
Automobilka z Ingostadtu musí v USA povolať do servisov približne pol milióna vozidiel. Nesúvisí to tentoraz s kauzou Dieselgate. Dôvodom je riziko vzniku požiaru a zatekanie do oblasti bočných airbagov.
Európsky systém Rapex zverejnil štatistiky počtu zvolávacích akcií jednotlivých automobilových výrobcov. V rebríčku vedie Renault, i keď pokiaľ ide o počet zvolaných kusov, je na tom lepšie ako tretí Volkswagen.
Európske snahy o odškodnenie majiteľov Volkswagenov s klamlivým emisným softvérom, podobne ako v USA, skončili zatiaľ neúspechom. Teraz sa však do veci vložila americká právna kancelária.
Po vozidlách zasiahnutých aférou Dieselgate s motormi 2,0 TDI môže spustiť nemecký koncern aj úpravy modelov s motorom 1,6 TDI. Nemecké úrady schválili technické riešenie. Pôjde o 2,6 milióna áut.
Zvolávacie akcie sú bežnou súčasťou automobilového biznisu. Niektoré automobilky však vyrábajú autá, ktoré chodia do servisov častejšie, než iné. Tieto údaje mapujú trend od roku 1985.
Kauza odhalenia manipulácie s emisiami naftových motorov koncernu VW má presne rok. Týka sa celkom 11 miliónov vozidiel. Do servisov sa však dostavilo zatiaľ len okolo 500 000.
Po najväčšej zvolávacej akcii vozidiel s airbagmi Takata a nedávno ohlásenej akcii GM, súvisiacej opäť s bezpečnostnými vankúšmi, tu máme ďalší masívny „racall“.
Podľa amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA je až 50-percentná pravdepodobnosť, že pri starších vozidlách značiek Honda a Acura dôjde po aktivácii airbagov k vymršteniu kovových dielov do interiéru.
Moderné autá sa bez elektroniky už nezaobídu. A tá vie majiteľov poriadne potrápiť. Podľa J. D. Power niekedy nepomôžu ani zvolávacie akcie.
Subaru patrí medzi výrobcov s imidžom najspoľahlivejších áut. No aj majster tesár sa občas utne. V USA musí ísť do servisov 48 500 modelov Subaru Legacy a Outback. Hrozí v nich porucha riadenia.