Novú generáciu Sorenta Kia prezentuje ako CUV (Crossover Utility Vehicle), čo nie je nič iné, ako SUV nazvané podľa novej schémy. Zakladanie nových tried je dnes v automobilovom priemysle v móde, nie vždy však ide o niečo prevratné. Každopádne nové Sorento v sebe nesie gény asfaltového športovca, čo prezrádza samonosná konštrukcia s nezávislým zavesením všetkých kolies a celá armáda elektronických pomocníkov, ktorí sa budú so všetkých síl snažiť potlačiť prirodzenú neohrabanosť danú konštrukciou auta.
Nové Sorento je dlhé 4685 mm, široké 1885 mm a vysoké 1710 mm (predchodca 4590 × 1865 × 1725 mm). Menšia výška prezrádza nižšie uložené ťažisko, ktoré údajne výraznou mierou prispeje k väčšej stabilite a lepším jazdným vlastnostiam auta. Mierne pritvrdiť by malo aj pruženie. Novinkou potvrdzujúcou zameranie na asfalt je aj veľká presklená panoramatická strecha. Čistokrvné terénne autá by si podobný výstrelok nemohli dovoliť, pretože ich karosérie sú napriek rámovej konštrukcii výrazne namáhané na krut, čo by časom sklenená strecha nemusela vydržať. Problematické bývajú najmä jej lepené spoje.
Kompletne prepracovaný je aj interiér, ktorý teraz môže byť na želanie vybavený aj tretím radom sedadiel, s ktorým dokáže Sorento odviezť až sedem pasažierov. Palubná doska a stvárnenie celého interiéru sa priblížilo ostatným modelom Kie, pričom najviac hmatateľný má byť kvalitatívny nárast. Zaujímavosťou je, že motor sa neštartuje kľúčom, ale pomocou tlačidla.
Na pohon bude slúžiť naftový štvorvalec s objemom 2,2 litra, výkonom 147 kW (200 k) pri 3800 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 435 Nm pri 1800–2500 ot./min. Pre vyznávačov benzínu je pripravený štvorvalec s objemom 2,4 litra, výkonom 129 kW (175 k) pri 6000 ot./min. a krútiacim momentom 225 Nm pri 3750 ot./min.
Pre domáci trh je určený šesťvalec 2.7 V6 s výkonom 121 kW (165 k) a krútiacim momentom 244 Nm, ktorý dokáže spaľovať LPG. Pre americký trh je zase k dispozícii motor 3.5 V6 s výkonom 206 kW (280 k).
Kia Sorento sa bude vyrábať vo verziách s pohonom jednej alebo obidvoch náprav. Európske trhy sa však nového Sorenta dočkajú pravdepodobne až v priebehu roka 2010.