Ministerstvo školstva deťom a dospelým, ktorí "šokujúce" videá videli, ponúklo psychologickú starostlivosť.
Najvyšší kontrolný úrad preveroval deväť súkromných stredných škôl za obdobie 2020 až 2022.
Šéf Kremľa za cieľ invázie na Ukrajine určil jej denacifikáciu a demilitarizáciu. Teraz pridali obranu pred genderovo neutrálnymi toaletami.
Prípadom sa okamžite začali zaoberať príslušníci Národnej kriminálnej agentúry.
Po vyhrážkach anonyma zívali viaceré školy na Mikuláša prázdnotou.
Odborníci na problém upozorňujú roky, vláda sľúbila školám pomoc s financovaním rekonštrukcií.
Takýto odev porušuje podľa ministra školstva Gabriela Attala prísne sekulárne zákony uplatňované vo vzdelávacom systéme krajiny.
Školská dochádza ukrajinských detí z Gabčíkova je ohrozená.
Budeme pripravovať metodiku schvaľovania učebníc, dodal Daniel Bútora.
Po kritike sa vláda rozhodla uvoľniť ďalších 10 miliónov eur na školské učebnice. Podľa škôl a vydavateľov to však zďaleka nestačí.
Už roky chodia piešťanskí školáci pomáhať ropuchám dostať sa cez cestu k vode. Pri Pustých Úľanoch zas dobrovoľníci ovplyvňujú nielen krajinu, ale i ľudí vďaka stromom.
„Nákup potravín je o 30 percent drahší, ako bol pred rokom. Cítia to jedálne a aj rodiny,“ obhajuje schválenú novinku poslankyňa Petra Krištúfková (Sme rodina).
Do súťaže sa zapojilo 121 škôl, ktoré poslali na vyhodnotenie 477 prác detí a mládeže vo veku od šiestich do 19 rokov.
Rebríček zverejnil Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy.
Dvojkroková kompenzácia sa týka škôl v prenesenom výkone, teda financovaných priamo zo štátneho rozpočtu.
Pravda je taká, že na každej jednej škole je šikanovanie v nejakej forme prítomné. Hovorí skúsený pedagóg a mentor Peter Humay.
V roku 2020 platili dokopy 7 545 eur, v roku 2021 to bolo už vyše 10-tisíc eur a za tento rok očakáva škola faktúru približne 18,4 tisíca eur, vyčíslila ekonómka školy Klaudia Nagyová.
Spolu to zvládneme, my vás nenecháme na 'holičkách', odkázal školám premiér Heger.
MIROSLAV TÍŽIK: Častým obrazom žiaka, ktorý šikanuje svoje okolie, je chlapec zo zlých pomerov. Množstvo medializovaných prípadov však ukazuje iný profil mládeže, ktorá organizuje pohon na svojich rovesníkov.
MARIÁN REPA: Vieme, že zaostávame. Vieme, že ak to chceme zmeniť, musíme v prvom rade urobiť zmeny vo vzdelávaní, no napriek tomu nič nerobíme. Ako to nazvať? Pokusom o kolektívnu samovraždu?