Nemecký magazín Auto Bild zostavil rebríček najúspornejších áut v ôsmich triedach. Ale pozor! Nejde o papierovú, ale o reálnu spotrebu. Najlepšie si vedú autá s naftovými motormi. Tým nestačia ani hybridy.
Návšteve čerpacej stanice sa nevyhne žiaden motorista. A keďže na „pumpu“ radi nejazdíme, dotankujeme, až keď sa rozsvieti kontrolka. Koľko kilometrov máme ale vlastne ešte k dispozícii?
Spotreba paliva sa podieľa na nákladoch na prevádzku a je sledovaná pre vplyv na životné prostredie.
Starý cyklus merania emisií a spotreby NEDC roztvoril nožnice medzi skutočnou a udávanou laboratórnou spotrebou na maximum. Potvrdzuje to aj test päťdesiatich modelov áut, ktoré testoval český server Auto.cz.
Ceny pohonných hmôt síce mierne klesli, ale stále sú vysoké. Čo tak poobzerať sa po úspornom aute z druhej ruky?
Rozdiel medzi reálnou a udávanou spotrebou je stále priepastnejší. Dokladuje to aj najnovšia analýza výskumného inštitútu Icct Europe. Kým pred desiatimi rokmi predstavovala odchýlka len 15 % dnes je to viac ako štyridsať. No sú aj výnimky.
Kým katalógová spotreba áut stále klesá, tá reálna ostáva prakticky na tej iste úrovni ako pred rokmi. Ohýbanie reality kvôli emisiám dosiahlo gigantické rozmery.
Trápi vás vysoká cena palív? Môžete jazdiť menej, ekonomickejšie alebo si jednoducho kúpiť auto s nízkou spotrebou.
Každé nové auto bude musieť byť od roku 2021 vybavené „špiónom spotreby“. Nie, toto nie je vtip.
Američania odmietli hru na "papierové emisie“. A táto stratégia prináša výsledky.
Nemecký autoklub ACE uskutočnil test reálnej spotreby 91 modelov áut 23 značiek. Až 87 z nich spotrebovalo viac paliva ako udáva výrobca.
Nemecký autoklub si „posvietil“ na 27 elektrických áut. Zisťoval čo sľubujú a čo naozaj dokážu na ceste.
Americká agentúra EPA zverejnila rebríček „najpažravejších“ áut. Nevynechala superšporty ani veľké SUV. Takže koľko benzínu si vypýta na 100 km Bugatti Chiron alebo Jeep Grand Cherokee Trackhawk? Pozrite sa.
Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA vydala svoju pravidelnú štúdiu Light Duty Fuel Economy Trends. Sleduje vývoj priemernej spotreby áut v USA. A prekvapí hneď z niekoľkých dôvodov.
Automobilovým výrobcom dýchajú na krk takmer nesplniteľné emisné limity. A tak opäť klamú. Kuriózne však je, že presne opačným smerom.
Cena palív sa v rôznych častiach sveta radikálne líši. Kým v Iráne prejde Ford Fiesta za 50 € 3 790 km, v Nórsku len 459! A Slovensko?
Francúzsky koncern PSA sa vlani podujal na neobyčajný krok. V reakcii na aféru Dieselgate začal so zverejňovaním skutočnej spotreby. A teraz spustil webovú „kalkulačku“, ktorá udáva „nelaboratórnu konzumáciu“ až tisíc áut.
Nemecký autoklub ADAC zverejnil výsledky najnovšieho Eco Testu. Opäť sa ukázalo, že druh paliva nie je zázračným receptom na nižšiu spotrebu a redukciu emisií. Diesel môže byť čistejší ako plug-in hybrid.
Nemecký ADAC zverejnil najnovší Ecotest. Najčistejšími autami sú elektromobily. Nový diesel však na tom môže byť lepšie ako benzínový hybrid.
Praktiky, keď je reálna spotreba nového auta v premávke oveľa vyššia, ako sľubujú predajcovia v dokumentoch k autu, budú onedlho neprípustné.