Rolls Royce 200EX je prípravou na príchod menšieho modelu

Automobilka Rolls Royce po rokoch rozširuje svoj výrobný program smerom dole. Jej novým dieťaťom má byť sedan, ktorého predobrazom je štúdia 200EX vystavená na tohtoročnom ženevskom autosalóne.

06.03.2009 11:39
Rolls Royce 200EX Foto:
Rolls Royce 200EX
debata

Ani automobilka Rolls Royce nie je imúnna voči nepriaznivým výkyvom ekonomiky a hoci problémy s odbytom rozhodne nemá, jej vedenie sa rozhodlo rozšíriť výrobný program o sedan, ktorý sa svojou veľkosťou zaradí pod majestátnu limuzínu Phantom. Rolls Royce kedysi vyrábal predovšetkým limuzíny s celkovou dĺžkou približne 5 metrov, po prevzatí automobilkou BMW však svoje sily sústredil výlučne na Phantom, ktorý dĺžkou 5834 mm patrí k najväčším sériovo vyrábaným prestížnym limuzínam. Prieskum automobilky zistil, že ani menší Rolls Royce by núdzu o zákazníkov nemal. Keď sa táto skutočnosť spojila s možnosťou využitia komponentov z predĺženej verzie BMW radu 7, automobilka neváhala a začala vývojové práce na „malom“ Rolls Royce. Výsledkom ich práce je štúdia EX200, ktorá je takmer sériovým modelom.

Rolls Royce 200EX je postavený na platforme BMW 7. Foto: Rolls Royce
Rolls Royce 200EX Rolls Royce 200EX je postavený na platforme BMW 7.

Dizajn 200EX ostáva verný tradíciám značky. Zaujímavosťou je použitie strieborného odtieňa motorovej kapoty a rámu čelného okna. Tento prvok automobilka rada používa pri konceptoch, či sa však táto farebná kombinácia nakoniec objaví aj na sériovom aute, nie je známe. Vďaka dobrej práci dizajnérov auto nepôsobí veľmi mohutne a napriek stále impozantným rozmerom dokáže svoju veľkosť dobre maskovať. Dizajnéri zjemnili aj tvary veľkej masky chladiča. Či za tým stojí dnes toľko sledovaná ochrana chodcov alebo snaha lepšie ju integrovať do kapoty, tušia asi len samotní konštruktéri. Druhý pár dverí sa otvára rovnako ako pri väčšom modeli proti smeru jazdy. Pohodlné nastupovanie zabezpečuje ich otváranie v uhle 83°.

V klasickom štýle sa nesie aj tvarovanie interiéru. Samozrejmosťou je použitie najkvalitnejších materiálov. Lacné plasty ani iné výstrelky v kabíne tohto auta určite nenájdete. Aj v štúdii EX200 chýba otáčkomer. Rolls Royce tento prístroj tradične nahrádza analógovým ukazovateľom aktuálneho využitia schopností motora.

Palubná doska ostala verná tradícii Rolls Royce. Foto: Rolls-Royce
Rolls Royce 200 EX Palubná doska ostala verná tradícii Rolls Royce.

Vystavený Rolls Royce 200EX bol „obutý“ v pneumatikách s rozmermi 255/45 R20 vpredu a 285/40 R20 vzadu. O pohonnej jednotke automobilka veľa informácií nezverejnila. Isté je len to, že pod dlhou prednou kapotou bol benzínový dvanásťvalec.

Nič menšie ako dvanásťvalec pod kapotou nečakajte. Foto: Rolls-Royce
Rolls Royce 200 EX Nič menšie ako dvanásťvalec pod kapotou nečakajte.

Sériová výroba nového sedanu Rolls Royce s pravdepodobným označením RR4 je naplánovaná na rok 2010.

Rozmery: EX200 (Phantom)

Dĺžka: 5399 mm (5834 mm)
Šírka: 1948 mm (1990 mm)
Výška: 1550 mm (1632 mm)
Rázvor: 3295 mm (3570 mm)

debata chyba
Články podľa značiek