Opticky najvýraznejšou zmenou Punta Evo bude nový predný nárazník a modifikovaná maska chladiča, ktoré novinke prepožičajú novú vizáž. Po Renaulte, ktorý niečo podobné predviedol so súčasným Cliom, sa do zmeny prednej časti teda pustil aj Fiat.
Okrem prednej časti sa miernych zmien dočkajú aj zadné partie s väčším strešným spojlerom a inou grafikou nápisov a loga Fiat. Zmenená karoséria je dlhšia o 30 mm (4060 mm). Šírka 1690 mm aj výška 1470 mm ostali zachované.
V prepracovanom interiéri Fiat ponúkne nový volant, iné materiály palubnej dosky, kompletne prepracovaný prístrojový panel a novú stredovú konzolu.
Či nová predná a zadná časť nenarušili jemné línie pôvodnej verzie, musí zhodnotiť každý zákazník sám, pravdou však ostáva, že omnoho dôležitejším aspektom celej modernizácie je nová technika, ktorá si našla cestu pod prednú kapotu. Ponuku benzínových motorov budú zastupovať agregáty novej generácie MultiAir, ktoré prinesú o 10 % vyšší výkon, o 15 % vyšší krútiaci moment, no zároveň budú približne o 10 % úspornejšie a čistejšie.
Naftový motor 1.3 MultiJet 16V dostane Štart-stop systém a úpravy umožňujúce s prehľadom plniť emisnú normu Euro5.
Nové Punto Evo sa do predaja dostane ešte pred koncom roka 2009.