Testovanie spočívalo v tom, že najprv strčil ADAC automobil do chládku –10 stupňov, a potom stopoval, za akú dlhú dobu sú schopné topné telesá v autách vyhriať interiér na +22 stupňov. Osobitne sa stopoval čas pre predných a zadných pasažierov. Absolútnym víťazom sa stal roadster s pevnou skladacou strechou Mercedes SL 350, no jedným dychom treba dodať, že mal výhodu menšej kabíny len pre dvoch pasažierov. Z –10 sa na +22 dostal za sedem minút.
Mercedes však potvrdil svoje schopnosti druhým miestom modelu CLS AMG, ktorý potreboval na dosiahnutie cieľovej teploty osem minút vpredu a o minútku viac vzadu. Tretí skončil Jaguar XKR Coupé (tiež s výhodou menšej kabíny). Naopak najhoršie výsledky išli na konto vozidiel s naftovými motormi.
V rámci segmentov aj celkovo sa najhoršie umiestnili vozidlá s naftovými motormi z dôvodu, že diesel produkuje menej odpadového tepla. Najdlhšie vyhriatie interiéru trvalo Lancii Delta 1.6 JTD Multijet 16V, ktorá sa na 22 stupňov dostala až po 26, resp. 27 minútach. Ružové to nemala ani Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC. Aj vďaka obrovskej karosérii kombi potrebovala na svoju úlohu 25 resp. 24 minút. Ford Galaxy sa umiestnil na treťom mieste od konca s časmi 23 a 34 minút.
Zaujímavé je, že schopnosť nahriať interiér nesúvisí vždy iba s cenou auta. Napríklad víťaz v segmente malých automobilov Dacia Sandero 1.6 (10 a 12 minút) má porovnateľné časy s Mercedesom S 400 Hybrid (11 a 11 minút). A aj v rámci tried vidno, že na prvom mieste nemusí byť vždy to najdrahšie auto (Panda, Sandero, Magenis).
REBRÍČEK ADAC – ČAS ZOHRIATIA Z –10°C NA +22°C | |||||
Segment | Značka | Model | Čas zohriatia | Čas zohriatia | Známka |
vpredu | vzadu | ||||
MINI | |||||
víťaz | Fiat | Panda 1.2 8V | 9 | 14 | 1,8 |
porazený | Opel | Agila 1.3 CDTI | 20 | 26 | 4,8 |
MALÉ | |||||
víťaz | Dacia | Sandero 1.6 | 10 | 12 | 1,7 |
porazený | Alfa Romeo | MiTo 1.6 JTD | 22 | 24 | 5,0 |
KOMPAKTNÉ | |||||
víťaz | BMW | 120i | 7 | 11 | 1,2 |
porazený | Lancia | Delta 1.6 JTD | 22 | 24 | 5,5 |
STREDNÁ TRIEDA | |||||
víťaz | Kia | Magentis 2.0 | 9 | 12 | 1,6 |
porazený | Honda | Accord Tourer 2.2D | 25 | 24 | 5,4 |
VYŠŠIA STREDNÁ TRIEDA | |||||
víťaz | Mercedes | CLS 63 AMG | 8 | 9 | 1,0 |
porazený | Subaru | Legacy Kombi 2.0D | 20 | 22 | 4,4 |
LUXUSNÉ | |||||
víťaz | Mercedes | S400 Hybrid | 11 | 11 | 1,7 |
porazený | Lexus | LS 460 | 12 | 17 | 2,7 |
SUV | |||||
víťaz | BMW | X6 xDrive 35d | 8 | 10 | 1,2 |
porazený | Renault | Koleos 2.0 dCi | 18 | 21 | 4,0 |
MPV | |||||
víťaz | Volkswagen | Touran EcoFuel | 12 | 12 | 2,0 |
porazený | Ford | Galaxy 2.2 TDCi | 23 | 34 | 5,3 |
ŠPORTOVÉ | |||||
víťaz | Jaguar | XKR Coupé | 9 | 1,1 | |
porazený | Audi | A5 3.0 TDI | 15 | 18 | 3,2 |
KABRIOLET | |||||
víťaz | Mercedes | SL 350 | 7 | 0,6 | |
porazený | Chrysler | Sebring 2.0 CRD Hard-Top | 20 | 23 | 4,6 |