Benzínový agregát pre Chrysler znamená koniec trápenia s výrobou obrovskej škály starých 6-valcov a pre zákazníkov nižšiu spotrebu. Poháňať bude nielen tretinu všetkých Chryslerov, Jeepov a Dodgeov, ale aj nové modely talianskej Lancie a Alfy Romeo.
Od základu nový agregát nahrádza v ponuke Chrysleru hneď šesť 6-valcových motorov s objemom od 2,7 do 3,8 litra, ktoré sa vyrábali vo verziách s dvoj- aj štvorventilovou technikou a zvlášť pre priečne či pozdĺžne uloženie. V praxi to znamená redukciu základných komponentov zo 189 na 32. Napríklad pôvodných 14 typov vačkových hriadeľov nahradia štyri a namiesto 21 sacích traktov zostanú iba dva. Výfukové zvody budú dokonca spoločné pre všetky typy vozidiel, v ktorých sa Penstar použije.
Hliníková konštrukcia bloku a hlavy s uhlom rozovretia 60 stupňov je nielen ľahšia, ale aj kompaktnejšia. Hliníkové sú aj piesty vložené v oceľových vložkách. V porovnaní s motorom 3.7 V6 používaným v Jeepoch je motor kratší o 94 mm a ľahší o 42 kg. Má 4-ventilovú techniku 2 x DOHC s variabilným časovaním, moderné sekvenčné viacbodové vstrekovanie, variabilné olejové čerpadlo a o 83 % pevnejší kľukový hriadeľ.
Zaujímavý však bude najmä pomer výkonu a spotreby. A tu je rozdiel obrovský. Penstar sa posilnil oproti starému 3.7 V6 LH o 38 % na 213 kW pri súčasnom znížení spotreby o 11 %. Točí pritom až 7200 otáčok za minútu. Krútiaci moment je 353 Nm, pričom 90 % maxima je k dispozícii už od 1800 otáčok, čo sa podobá vlastnostiam dieselových turbomotorov.
Porovnanie údajov | ||
Motor | 3.6 V6 Pentastar | 3.7 V6 LH |
Zdvihový objem (ccm) | 3604 | 3700 |
Vŕtanie x zdvih (mm) | 96 × 83 | 93 × 90,8 |
Kompresný pomer | 10,2: 1 | 9,6 : 1 |
Max výkon (kW/ot.) | 210/6350 | 157/ 5800 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 347/ 4300 | 319/ 4000 |
Spotreba (l/100 km) | 11,4 | 12,5 |
Prvým modelom Chrysleru, v ktorom sa Penstar dostal pod kapotu, je Jeep Grand Cherokee. Nasledovať bude Chrysler 200, 300, Dodge Journey či Dodge Challenger. Európsku premiéru bude mať pod kapotou Lancie Thema, odvodenej z Chrysleru 300.