K najdôležitejším patrí výmena článkovej reťaze, poháňajúcej rozvodové ústrojenstvo, za ozubenú reťaz. Okrem toho sa podarilo znížiť hmotnosť kľukového hriadeľa. Úpravy sa týkajú oboch variantov motora, dvojventilovej aj štvorventilovej verzie.
„Úpravy existujúceho agregátu sa aj vďaka uskutočnenej optimalizácii hmotnosti prejavia zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotreby paliva a znížením emisií a hlučnosti,“ vysvetlil Eckhard Scholz, člen predstavenstva Škoda Auto zodpovedný za oblasť technického vývoja. Automobilka však zatiaľ neuviedla žiadne bližšie technické parametre.
Modernizovaný trojvalcový agregát 1,2 l je určený pre modely Škoda Fabia a Roomster, VW Polo a Fox, Seat Ibiza a Cordoba.
V roku 2008 bolo v závode Škoda v Mladej Boleslavi vyrobených 270 875 trojvalcových atmosférických motorov 1,2 l HTP.