V októbri po prvýkrát v histórii prekonal kumulatívny predaj elektromobilov predaj áut s naftovými motormi.
Európsky automobilový trh rástol už štrnásty mesiac po sebe. Postarali sa o to veľké trhy, no Nemecko stagnovalo.
Najviac elektromobilov v tomto roku v Európe predala Tesla, Škoda je tesne za top 10. Medziročne klesol predaj len Fiatu a Renaultu.
Na Slovensku je priemerný vek osobných áut výrazne nižší než v Česku a autobusy jazdia u nás dokonca mladšie, než je európsky priemer.
V európskom Top 10 už majú svojho zástupcu Renault, Peugeot aj Citroën. Škoda sa do najlepšej desiatky nevošla.
Prechod na elektromobilitu je pre výrobcov automobilov náročný časovo aj investične. Lenže kým sa zamerajú na elektrické autá, budú musieť vyrábať tie spaľovacie.
Najsilnejšou značkou v EÚ zostáva VW, medziročne najviac stúpla Škoda a z rebríčku top 15 značiek zaznamenali pokles len Citroën a Fiat.
Trhový podiel elektromobilov dosiahol v júni v EÚ 15,1 percenta, naftové autá získali 13,4-percentný podiel.
Európsky trh sa postupne zotavuje z niekoľkých kríz, ktoré ho za posledné roky zasiahli. Medziročný nárast registrácií nových vozidiel za prvý polrok to potvrdzuje.
Po prvých 5 mesiacoch v čele rebríčka európskych bestsellerov vystriedala Dacia Sandero Teslu Model 3.
Združenie výrobcov áut ACEA informovalo, že odhad Európskej komisie o vplyve Euro 7 na cenu áut je absolútne mylný. Zdražejú minimálne o 1 800 eur
Predaj áut v Európe stúpa. Darí sa všetkým s výnimkou Hondy, Jaguaru, Mitsubishi a Fordu.
Šesť značiek zaznamenalo v Európe vo februári trojciferný nárast. Päť z nich bolo čínskych, šiestou Alfa Romeo.
Dacia v januári tohto roku predala viac áut ako Peugeot alebo Kia.
Najviac áut predala Škoda, najrýchlejšie rástla francúzska DS a najviac klesol predaj Mitsubishi.
Tri značky, ktoré medziročne zaznamenali najväčší "zošup" sú Jeep, FIAT a Citroën. Naopak, tromi premiantmi sú Dacia, Toyota a Kia.
Najúspešnejšou veľkoobjemovou značkou je v Európe Dacia. Menej sa zatiaľ darí francúzskym značkám Renault a Citroën.
Najpredávanejším európskym autom je Peugeot 208, Golf klesol na 4. priečku, Clio je až siedme.
Európske združenie automobilových výrobcov ACEA nečakane revidovalo svoj odhad predaja áut na tento rok.
Tri štvrtiny elektromobilov sa predajú v štyroch najbohatších štátoch EÚ.