Za prvých 10 mesiacov klesol oproti roku 2023 predaj elektromobilov pomerne výrazne, takmer o päť percent.
V septembri sa predaj áut v Európe prepadol najvýraznejšie v tomto roku.
Európska únia by mala o dva roky odložiť zavedenie prísnejších emisných cieľov. Podľa agentúry Bloomberg to chce Európske združenie výrobcov automobilov.
V júli sa darilo v Európe hybridom, no predaj elektromobilov naďalej výrazne klesá. V Nemecku medziročne takmer o 37 percent.
Podiel elektromobilov na trhu v máji medziročne klesol, stúpli hybridy a spaľovacie autá sa dostali pod 50 percent.
Elektromobily zatiaľ tvoria len 1,2 percenta vozového parku v Európskej únii.
Aby sme dostatočne pokryli Európu nabíjacou infraštruktúrou, bolo by podľa ACEA potrebné až do roku 2030 budovať 22 000 nabíjačiek týždenne.
Najpredávanejším autom v Európe bola v marci Tesla Model 3 aj napriek medziročnému poklesu o 45 percent. Po prvých troch mesiacoch je však kráľom Dacia Sandero.
V tomto roku je medzi tromi značkami, ktoré medziročne v EÚ najviac zvýšili svoj predaj aj čínsky SAIC - vďaka MG. Naďalej výrazne klesajú predaje Jaguaru.
Po decembrovom poklese predaj áut v EÚ opäť rastie. Po obmedzení dotácií vo Francúzsku a Nemecku to nevyzerá s predajom elektromobilov dobre.
Dotácie na elektrifikované autá deformujú trh, to nie je žiadne tajomstvo. V Nemecku sa v decembri predaj plug-in hybridov po ukončení podpory prepadol o vyše 74 percent.
V Nemecku v novembri radikálne klesol dopyt po plug-in hybridoch a elektromobiloch. Naopak, vzrástol po spaľovacích autách.
Renault 5 sa bude predávať za približne 25 000 eur a nové modely od Citroënu a Renaultu budú v najbližších dvoch rokoch začínať pod hranicou 20 000 eur.
V októbri po prvýkrát v histórii prekonal kumulatívny predaj elektromobilov predaj áut s naftovými motormi.
Európsky automobilový trh rástol už štrnásty mesiac po sebe. Postarali sa o to veľké trhy, no Nemecko stagnovalo.
Najviac elektromobilov v tomto roku v Európe predala Tesla, Škoda je tesne za top 10. Medziročne klesol predaj len Fiatu a Renaultu.
Na Slovensku je priemerný vek osobných áut výrazne nižší než v Česku a autobusy jazdia u nás dokonca mladšie, než je európsky priemer.
V európskom Top 10 už majú svojho zástupcu Renault, Peugeot aj Citroën. Škoda sa do najlepšej desiatky nevošla.
Prechod na elektromobilitu je pre výrobcov automobilov náročný časovo aj investične. Lenže kým sa zamerajú na elektrické autá, budú musieť vyrábať tie spaľovacie.
Najsilnejšou značkou v EÚ zostáva VW, medziročne najviac stúpla Škoda a z rebríčku top 15 značiek zaznamenali pokles len Citroën a Fiat.