Najviac áut predala Škoda, najrýchlejšie rástla francúzska DS a najviac klesol predaj Mitsubishi.
Tri značky, ktoré medziročne zaznamenali najväčší "zošup" sú Jeep, FIAT a Citroën. Naopak, tromi premiantmi sú Dacia, Toyota a Kia.
Najúspešnejšou veľkoobjemovou značkou je v Európe Dacia. Menej sa zatiaľ darí francúzskym značkám Renault a Citroën.
Najpredávanejším európskym autom je Peugeot 208, Golf klesol na 4. priečku, Clio je až siedme.
Európske združenie automobilových výrobcov ACEA nečakane revidovalo svoj odhad predaja áut na tento rok.
Tri štvrtiny elektromobilov sa predajú v štyroch najbohatších štátoch EÚ.
V tomto roku zatiaľ v Európe najviac "prepadli" značky Volvo, Lexus, Smart a Jaguar. Naopak, darí sa Alpine, Cupre, Dacii a DS.
Najvplyvnejšie európske lobistické združenie v automobilovom priemysle ACEA opustí Stellantis, aktuálne ho nasleduje ho Volvo.
Z "veľkých" európskych značiek sú v pluse len Dacia a Audi. Citroën, Peugeot, Renault aj Škoda sa výrazne prepadli.
Je to šokujúca informácia. Koncern Stellantis nečakane oznámil odchod z najvplyvnejšej lobistickej skupiny v automobilovom priemysle.
V tomto roku v Európe výrazne stúpa záujem o mild hybridy, elektromobily a LPG. Naopak, plug-in hybridy strácajú na príťažlivosti.
Čipová kríza a vojna na Ukrajine naďalej decimuje výrobu áut. Najlepšie odolávajú ázijské značky a k tomu lacná Dacia.
Slováci síce veľa a pekne rozprávajú o ekológii, ale len pokiaľ sa to netýka ich vlastných áut.
Z hľadiska predaja áut ma EÚ za sebou vôbec najhorší február. A vyzerá to tak, že marec lepší nebude.
Január tohto roku bol podľa združenia ACEA z hľadiska registrácií nových áut v EÚ najhorším januárom v histórii.
Predaj elektrických áut v EÚ vzrástol medzi rokmi 2017 a 2021 viac ako 10-násobne, počet verejných nabíjačiek menej ako 2,5-krát.
Čierny scenár sa naplnil. Registrácie áut v Európe boli vlani ešte nižšie ako v kovidovom roku 2020. Darilo sa len ázijským značkám.
Pozrite si rebríček 20 najúspešnejších automobilových značiek v Európe a ich predaje za tento rok.
Osobné autá majú v súčasnosti v Európskej únii v priemere 11,5 roka, dodávky 11,6 roka, nákladné autá 13 rokov a autobusy 11,7 roka.
Len jedna z deviatich verejných nabíjačiek v EÚ je rýchla. Elektromobilita na to môže čoskoro naraziť.