Z "veľkých" európskych značiek sú v pluse len Dacia a Audi. Citroën, Peugeot, Renault aj Škoda sa výrazne prepadli.
Je to šokujúca informácia. Koncern Stellantis nečakane oznámil odchod z najvplyvnejšej lobistickej skupiny v automobilovom priemysle.
V tomto roku v Európe výrazne stúpa záujem o mild hybridy, elektromobily a LPG. Naopak, plug-in hybridy strácajú na príťažlivosti.
Čipová kríza a vojna na Ukrajine naďalej decimuje výrobu áut. Najlepšie odolávajú ázijské značky a k tomu lacná Dacia.
Slováci síce veľa a pekne rozprávajú o ekológii, ale len pokiaľ sa to netýka ich vlastných áut.
Z hľadiska predaja áut ma EÚ za sebou vôbec najhorší február. A vyzerá to tak, že marec lepší nebude.
Január tohto roku bol podľa združenia ACEA z hľadiska registrácií nových áut v EÚ najhorším januárom v histórii.
Predaj elektrických áut v EÚ vzrástol medzi rokmi 2017 a 2021 viac ako 10-násobne, počet verejných nabíjačiek menej ako 2,5-krát.
Čierny scenár sa naplnil. Registrácie áut v Európe boli vlani ešte nižšie ako v kovidovom roku 2020. Darilo sa len ázijským značkám.
Pozrite si rebríček 20 najúspešnejších automobilových značiek v Európe a ich predaje za tento rok.
Osobné autá majú v súčasnosti v Európskej únii v priemere 11,5 roka, dodávky 11,6 roka, nákladné autá 13 rokov a autobusy 11,7 roka.
Len jedna z deviatich verejných nabíjačiek v EÚ je rýchla. Elektromobilita na to môže čoskoro naraziť.
Posledné roky priemerné emisie nových áut paradoxne rástli. Zmenil to až rok 2020.
Zúfalé čísla predajov áut v septembri sú najnižšie za posledných 26 rokov.
Krátkodobý rast predajov osobných áut v Európe od marca do júna doslova zmrazili dva prázdninové mesiace.
Slabší rast vykázali iba Rumunsko, Maďarsko a Slovinsko.
Situácia s elektromobilitou v Európe sa výrazne zhoršuje zo západu na východ a zo severu na juh.
Za prvý polrok predaj áut v Európe medziročne síce stúpol, no nedosiahol predpandémiovú úroveň. Slovensko sa v tomto smere nemá čím chváliť.
V apríli vzrástli v medziročnom porovnaní registrácie áut v Európe o neuveriteľných 292,15 %!
V Nemecku a Taliansku registrácie elektromobilov medziročne stúpli o viac než 140 percent, no v Španielsku v rovnakom období klesli v medziročnom porovnaní takmer o 13 percent.