Pravidelný report asistenčnej služby nemeckého autoklubu ADAC nemá dobré správy.
Autá kategórie SUV a crossoverov sú populárne medzi novými aj ojazdenými vozidlami. Dobrou pomôckou pri výbere môže byť odhad celkových prevádzkových nákladov.
Po dlhom čase sa nemecký ADAC pozrel na „rýchle“ pneumatiky pre kompaktnú triedu. Ceny sú vysoké, ale zodpovedá to aj kvalite?
Nemecký autoklub pripravil zoznam áut, ktoré naviac vyhovujú vodičom v pokročilom veku. Ako hlavné kritérium si vzali rozmery, ktoré sú dôležité pre maximálny používateľský komfort.
Teploty pod nulou sú tu. Ak nemáte vykurovanú garáž, čí miesto v parkovacom dome, štartovanie môže byť problémom. No dá sa im vyhnúť.
Prvýkrát v histórii testov ADAC získala celoročná pneumatika najvyššiu známku „dobrá“. Ďalších 13 už predstavuje kompromis.
Nemecký autoklub pravidelne testuje nové elektromobily a spotrebiteľom pomáha zorientovať sa v ich prednostiach a slabostiach.
Z 12 pneumatík s rozmerom 205/55 R16, ktoré obúvajú extrémne populárne kompakty bolo až päť takých, ktoré nemecký ADAC neodporúča.
To, že je pneumatika klasifikovaná ako zimná, ešte neznamená, že v zime aj funguje. Ukázal to najnovší test zimných plášťov nemeckého ADAC-u.
Za minulý rok v Nemecku ukradli tisíce áut a škody dosiahli stovky miliónov eur. Zo štatistiky nemeckého autoklubu je zrejmé, ktoré modely zlodeji preferujú.
Je to smutné, ale platí, že čím je auto modernejšie, tým horší je z neho výhľad. Výrobcovia tento neduh zachraňujú veľmi drahým spôsobom.
Máte sa báť v elektromobile v niekoľkohodinovej zápche, že vinou chladenia interiéru nedôjdete k ďalšej nabíjačke? Odpoveď dáva test.
Nezabúdajte - letná dovolenková sezóne je tiež sezónou podvodníkov. Dávajte si pozor na jeden trik.
Ak kupujete ojazdený elektromobil, ste takpovediac na koni. Predávajúci však ťažko zaplače.
Sedačka za 85 eur skončila tesne za prvou desiatkou najlepších, Peg Perego Viaggio Twist za 550 eur dopadla katastrofálne a je pre deti nebezpečná.
Jazdenie na elektrickom aute môže byť v porovnaní so spaľovacími ekonomicky výhodnejšie, no to ešte neznamená, že celková prevádzka elektromobilu je lacnejšia.
Elektromobilita motivovala čínske automobilky, aby priniesli na európsky trh svoje modely. Ich hlavnou prednosťou má byť nižšia cena oproti domácej konkurencii.
Pôsobia futuristicky a znižujú aerodynamický odpor auta. Také sú módne výsuvné kľučky dverí. Majú však aj odvrátenú stránku.
V konkurenčne najviac nabitej strednej triede zvíťazila v teste faceliftovaná Škoda Enyaq, medzi mini autami dominuje Fiat 500e a v kategórii luxusných limuzín Mercedes-Benz EQS.
Na otázku, aký je ideálny výkon auta, neexistuje univerzálna odpoveď. Nemecký autoklub ADAC však našiel kritérium.