Ušetriť na dovoze nábytku prepravou vo vlastnom aute nemusí byť dobrý nápad. Stačí náraz rýchlosťou 45 km/h a zo škatúľ či dekorácií sa stávajú smrtiace zbrane.
Nemecký autoklub ADAC zverejnil svoj najnovší pohľad na spoľahlivosť áut. Posudzuje ich podľa počtu výjazdov „žltých anjelov“.
Nemecký autoklub ADAC zverejnil výsledky najnovšieho Ecotestu. Zo 122 áut, ktoré prešli meraním emisií a pevných častíc, získalo najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie len šesť.
V druhom teste letných pneumatík sa nemecký autoklub zameral na luxusnejší rozmer 225/40 R18. Prekvapením sú výsledky taiwanskej značky Maxxis, ale aj paradox pneumatík Pirelli.
Vlani si módne SUV prisvojili v Európe neuveriteľný 38-percentný podiel na predajoch nových áut. A tak sa nemožno čudovať, že nemecký ADAC sa v prvom teste letných pneumatík pozrel na zúbok práve plášťom určeným pre túto triedu.
Zimné pneumatiky pre dodávky majú veľké slabiny. Ukázal to už letný test a ten zimný to len potvrdil.
Nemecký autoklub ADAC si vzal na mušku šestnásť nových zimných pneumatík pre kompaktné a subkompaktné autá. Veľa kvality nenašiel.
Ak chcete znížiť emisie CO2 v atmosfére, mali by ste jazdiť radšej na aute s naftovým motorom ako s elektroimobilom. Tvrdí štúdia Joanneum Research.
Nemecký ADAC sa počas cyklistickej sezóny pozrel na kvalitu nosičov bicyklov. Ak sa chystáte na veľkú „bajkovačku“ s autom, príde vám jeho test iste vhod.
Nemecký autoklub ADAC si opäť posvietil na kvalitu detských autosedačiek. A má dve zlé správy.
Nemecký ADAC preveroval účinnosť autonómnych bŕzd pri cúvaní. Výsledky ho príliš nenadchli. Raz si to odniesli chodci, inokedy cyklisti či autá.
Nemecký autoklub ADAC zmapoval činnosť odťahových služieb. Z údajov vyplýva, čo sa na autách najviac kazí aj ktoré modely dostanú vodičov do problémov najčastejšie.
Výrobcovia pneumatík vychádzajú v ústrety požiadavkám dopravcov. Tí chcú dlhú životnosť a nízku spotrebu. Má to však svoju daň.
Nemecký ADAC otestoval na emisie NOx 26 nových modelov áut, zväčša s emisnou normou Euro 6D-Temp, z ktorých polovica boli diesely. A nemá dobré správy. Ale len pre odporcov nafty.
Zo šestnástich plášťov síce žiaden neprepadol, ale len dva z nich získali dobrú známku. Kvalita tu teda nie je zďaleka bežná
Nemecký ADAC zverejnil najnovší Ecotest. Najčistejšími autami sú elektromobily. Nový diesel však na tom môže byť lepšie ako benzínový hybrid.
Nemecký autoklub ADAC si posvietil na funkčnosť autonómnych bŕzd. Ukázalo sa, že vo väčšine vlani testovaných áut fungujú. Problémom je, že nie za každých okolností.
Sú to zlé správy. Väčšina áut vybavená komfortným bezkľúčovým odomykaním a štartovaním je proti zlodejom úplne bezbranná.
Asi ste niekedy stáli pred takouto otázkou. Odpoveď na ňu dáva nemecký autoklub ADAC. Ale nie jednoznačnú.
Je to podobné ako pri autách na benzín či naftu. Aj elektromobily spotrebujú viac „paliva“, ako udávajú ich výrobcovia. Dokonca oveľa viac.