Nemecký autoklub ADAC si posvietil na funkčnosť autonómnych bŕzd. Ukázalo sa, že vo väčšine vlani testovaných áut fungujú. Problémom je, že nie za každých okolností.
Sú to zlé správy. Väčšina áut vybavená komfortným bezkľúčovým odomykaním a štartovaním je proti zlodejom úplne bezbranná.
Asi ste niekedy stáli pred takouto otázkou. Odpoveď na ňu dáva nemecký autoklub ADAC. Ale nie jednoznačnú.
Je to podobné ako pri autách na benzín či naftu. Aj elektromobily spotrebujú viac „paliva“, ako udávajú ich výrobcovia. Dokonca oveľa viac.
V druhom kole testu zimných pneumatík sa nemecký autoklub ADAC zameral na veľmi rozšírený rozmer 205/55 R16.
ADAC si na paškál v prvom kole zobral 12 plášťov s rozmerom 175/65 R14, ktorý obúvajú typické mestské autá. A nemá príliš dobré správy.
Od naftových motorov sa odvracajú automobilky aj zákazníci. Najmä v Nemecku.
Rozhodujete sa pre kúpu palubnej kamery? Pomôcť s výberom môže test nemeckého autoklubu ADAC.
Elektrický pohon nemusí byť pre našu planétu záchranou. Pozitívny efekt akumulátorových áut sa totiž dostavuje pomerne neskoro. Niekedy až za hranicou ich životnosti. Najmä ak nemôžu počítať s energiu z obnoviteľných zdrojov.
Môžeme sa za volantom celkom spoľahnúť na asistenčné systémy, napríklad na adaptívne tempomaty či obmedzovače rýchlosti? Veľký test nemeckého autoklubu ukázal, že majú rezervy.
Nemecký autoklub ADAC sa rozhodol otestovať detské autosedačky, aby spotrebiteľom pomohol zorientovať sa v kvalite sedadiel pre najmenších. Na základe výsledkov odporúča vyhnúť sa štyrom sedačkám.
Nemecký autoklub už po tretíkrát overoval vlastnosti celoročných pneumatík. Tento rok si vzal na mušku deväť plášťov. A nevychádzal z údivu. Víťazom sa stal totiž neznačkový kórejský produkt – Nexen N blue 4 Season.
Nemecký autoklub má dobré správy, ktoré by mohli upokojiť paniku okolo naftových motorov. Tie najnovšie sú vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie a dokážu podliezť emisné limity pre NOx. Potvrdzuje to test troch modelov.
V druhom teste letných pneumatík si vzal nemecký autoklub ADAC na mušku veľmi rozšírený profil 205/55 R16, ktorý obúva obrovské spektrum áut nižšej strednej triedy. Zo šestnástich plášťov dosiahlo na najlepšie hodnotenie šesť. Infinity a Vredestein nepresvedčili.
Tohtoročný test letných pneumatík nemeckého autoklubu ADAC priniesol prekvapenie. Kvalita prémiových plášťov zaostala za tými bežnými. Pre majiteľov malých mestských áut zvlášť odporúča ADAC len pneumatiky Falken a Semperit.
Sú elektromobily spásou pre túto planétu? Nemecká štúdia ukazuje, že až také čisté nie sú. Negatívne výsledky prekvapili aj samotných tvorcov. Víťazne totiž z ekosúboja občas vychádzajú naftové autá.
Hroziaci zákaz vjazdu naftových áut do nemeckých miest vystrašil majiteľov starších dieselových modelov. Riešením by mohla byť prestavba na súčasnú emisnú normu Euro 6. A presne o to sa pokúsil nemecký autoklub ADAC.
Po dvadsiatich najčistejších nových autách, ktoré vyhodnotil nemecký autoklub ADAC, tu máme dvadsať najväčších hriešnikov. Vyzerá to na totálnu prehru naftových motorov. Celkom tak to však nie je.
Nemecký autoklub ADAC zverejnil výsledky najnovšieho Eco Testu. Opäť sa ukázalo, že druh paliva nie je zázračným receptom na nižšiu spotrebu a redukciu emisií. Diesel môže byť čistejší ako plug-in hybrid.
Koľko môže vyjsť mesačná prevádzka auta? Nemecký autoklub ADAC to spočítal za nás. A zostavil rebríček tých modelov, ktoré dajú rodinnému rozpočtu zabrať najviac. Elektromobily medzi „víťazmi“ nie sú výnimkou.