"Vláda ani politici v tomto smere s nami nekomunikujú a nevieme, či si uvedomujú všetky riziká z toho vyplývajúce pre Slovensko, ako i región,“ tvrdí hovorca rafinérie Anton Molnár.
K dispozícii je podľa jeho slov južná alternatívna trasa vo forme ropovodu Adria, avšak k zaručeniu dodávok ropy pre Maďarsko a Slovensko je potrebné rozšíriť jeho kapacity.
V súčasnosti využívaný ropovod Družba by sa mal zakonzervovať pre možné budúce dodávky kaspickej ropy.
Prednosta železničnej stanice v Adrii podľa médií priznal, že pustil na jednokoľajovú trať jeden z vlakov, ktorý sa následne zrazil s prichádzajúcim vlakom.
Plány o rozšírení ropovodného prepojenia z chorvátskeho prístavu Omišalj so Slovenskom sú realitou. V prípade potreby môže nahradiť dodávky ropy z Ruska.