Ako si v divízii AMG predstavujú ekológiu? Tak to už v Affaltrbachu ukázali na 4-dverovom kupé CLS 53 AMG. A teraz putuje rovnaká technológia aj pod kapotu modernizovanej triedy E.
Rodina superšportov AMG GT sa rozrastá o dvanásteho člena rodiny. Otvorený roadster stojí výkonom medzi základnou verziou GT a špičkovým GT C.
K päťdesiatemu výročiu AMG si koncern Daimler pripravil skutočnú „bombu“. Hyperšport Project One chce oskalpovať väčšinu súperov z kategórie áut snov. Receptom je motor z F1.
Už len pár dní nás delí od premiéry hyperšportu Mercedesu-AMG. Svedčí o tom aj prvý teaser, ktorý má prilákať k debutu pozornosť verejnosti. Novinka dostane celkom päť motorov a systémový výkon cez 1 000 koní.
Po facelifte triedy S prichádza na rad modernizácia špičkových verzií z Affalterbachu. Nový motor V8 a 9-stupňový automat robia z S 63 AMG najrýchlejšie esko všetkých čias. Menší zdvihový objem neprekáža.
Spolupráca nemeckej automobilky s tímom Formuly 1 má priniesť revolučný hyperšportový model. Cieľom výrobcov je skonštruovať vozidlo do bežnej premávky poháňané motorom z monopostu F1.
Tak toto je skutočná brutalita. Kompaktné SUV a SUV-kupé zo Stuttgartu dostali 8-valcové srdce zo superšportu AMG GT. A tak aj zrýchľujú. ESP možno pritom celkom vypnúť. Predstavia sa v New Yorku.
Ako značke sa podarilo Mercedesu-Benz poraziť vlani po dlhých rokoch v predajoch odvekého rivala z Mníchova. Lenže z pohľadu koncernov je stále na druhej priečke. To sa má čoskoro zmeniť.
Doteraz mu hovorili R50, odteraz ide o AMG Project One. Nový Hyperšport z Affalterbachu má dať príučku Ferrari LaFerrari, McLarenu P1, Bugatti Chiron či Koenigsegu One:1.
Pripravovaný hyperšport Mercedesu-AMG má Stuttgart vrátiť tam, kde ho v minulosti katapultovali modely 300 SL alebo SLR McLaren. Súčasný „mainstreamový“ superšport Mercedes-AMG GT na to jednoducho nestačí.
Nová zbraň z Affalterbachu má zatieniť McLaren P1, Ferrari LaFerrari aj pripravovanú raketu Red Bullu a Aston Martinu. Daimleru jednoducho vráti imidž výrobcu hyperšportov.
Výkony 8-valcových agregátov z Affalterbachu narástli natoľko, že vrcholový 12-valec nedokáže ponúknuť výrazne lepšiu dynamiku. To musí skončiť! Inovovaný 12-valec pôjde s výkonom nahor.
Nestačí vám najväčší a najluxusnejší stuttgartský kabriolet S63 AMG s dvakrát preplňovaným 8-valcom a výkonom 430 kW? Tak potom je tu novinka v podobe S65 Cabrio s ušľachtilým 12-valcom.
Nie je AMG ako AMG. Ale keď je už Mercedes spojený s týmto označením, je úplne jasné, že ide len o to najlepšie z najlepšieho.
Nie, toto nie je pravé AMG. Mercedes len rozširuje novú rodinu verzií AMG Sport, ktorá stojí medzi klasickými modelmi a ostrými kúskami z Affalterbachu. Aj so 6-valcom však dokáže šprintovať na stovku pod šesť sekúnd.
Aj v Affalterbachu budú v budúcnosti koketovať s hybridmi. Dvojlitrový 4-valec v Mercedese-AMG A 45 je totiž výkonom 280 kW bez rezerv. Musí prísť zmena.
Voľná nesmie ostať ani tá najmenšia škára na trhu. Plaket AMG tak nájdete dokonca už aj na stuttgartskej „dodávke“ triedy V. Možno, že je to tak trochu degradácia talentu pánov z Affalterbachu, ale čo zvýši predaj, je vždy dobré.
Na jarnom autosalóne vo Frankfurte predstaví Mercedes-Benz kupé verziu novej triedy C. Vrcholový variant C 63 AMG dostane 8-valec s výkonom 375 kW.
Šéf vývoja Mercedesu-Benz Thomas Weber nedávno upokojil priaznivcov stuttgartskej hviezdy, najmä tých, čo holdujú divízii AMG. Downsizingu sa síce Mercedes neubráni, ale zachovať 8-valcové motory chce za každú cenu.
Kraľovanie Audi RS3 medzi sériovými kompaktnými hothatchmi netrvalo veru dlho. V Affalterbachu totiž vyladili dvojliter v triede A 45 AMG na šialených 280 kW. Nič silnejšie a rýchlejšie v tejto kategórii jednoducho nezoženiete.