Množstvo elektroniky, ktorá má za úlohu zabrániť zrážkam alebo aspoň zmierniť následky kolízií, má aj svoju odvrátenú stránku.
Systém automatického brzdenia pri cúvaní z neprehľadného miesta zabránil kolízii len v 2,5 % prípadov.
To, čo nás má chrániť, je v skutočnosti hrozbou. Ukázali to nedávno vedci Dukeovej univerzity.
Automobilky sa snažia, no každá technológia je bezmocná, ak ju vodič vypne.
Pri autopilotoch nie sú najdôležitejšie ich schopnosti, ale to, ako sú pripravené na krízové situácie.
Nové elektrické Volvo EX90 má byť najbezpečnejším Volvom histórie. Platiť to bude aj o jeho autopilote.
Asistenčné systémy majú zvyšovať bezpečnosť premávky, ale ich spoľahlivosť je otázna. Hoci v crashtestoch môžu získať vysoké skóre, v skutočnom živote nemusia fungovať.
Zo štyroch testovaných modelov vyšiel najlepšie ten najlacnejší.
Mestá sú plné dodávok, zvlášť od čias pandémie. Napriek tomu predstavujú väčšie nebezpečenstvo, ako moderné "osobáky".
K najvypínanejším asistenčným systémom vraj patria adaptívny tempomat a asistent pre udržiavanie vozidla vo zvolenom jazdnom pruhu.
Autá sú dnes bežne vybavené asistenčnými systémami na podporu vodiča. Problémom však je, že ak sú nefunkčné, šofér o tom ani len netuší. T
V posledných rokoch nám do riadenia zasahuje stále viac elektroniky. Niekedy to však môže byť kontraproduktívne či dokonca nebezpečné.
V autách pribúdajú elektronické systémy, ktoré majú zabrániť chybným rozhodnutiam za volantom. Výsledkom by mala byť nižšia nehodovosť. Je to ale naopak.
Tak ako sa stali povinnými airbagy, ABS či ESP, budú od roku 2022 v autách ďalšie bezpečnostné systémy. Cieľom je nižšia nehodovosť. Na cenách áut sa to však nutne odrazí.
Konzorcium Euro NCAP si zobralo na mušku desať moderných áut a odskúšalo ich asistenčné systémy. Vodičov varuje.
Sú elektronické systémy, ktoré nám tak trochu berú volant z rúk, naozaj prínosom pre bezpečnosť cestnej premávky? Výsledky štúdie z Holandska tvrdia pravý opak.
Všetky nové autá by už o niekoľko rokov mali mať na palube už v základnej výbave asistenčné systémy na zabránenie nehody, prípadne na zmiernenie jej následkov.
Ford vyvíja štyri nové asistenčné systémy. Prvý vám pomôže s parkovaním, druhý dokáže samočinne obísť prekážku, tretí zabráni jazde v protismere a štvrtý prevezme riadenie v zápche.
Renault patril ešte donedávna k najväčším zástancom elektronizácie vozidiel. Nie vždy sa mu to však vyplatilo. Opatrnejší prístup v posledných rokoch preň však znamená stratu konkurencieschopnosti. Svoj sklz chce dobehnúť.