Slovensko ako extrémne otvorená ekonomika nové cla takisto negatívne pocíti, priamo najmä v automobilovom priemysle – 11 percent slovenských vývozov áut smeruje priamo na americký trh.
Nemecká automobilka stráca najmä na čínskom trhu, ktorý je pre ňu kľúčový.
Druhá najväčšia automobilka na svete plánuje zatvoriť najmenej tri závody v Nemecku, prepustiť desaťtisíce zamestnancov, znižovať mzdy a ďalšie úsporné opatrenia.
Podľa Schäfera automobilová skupina chce ponúknuť "dostupnú elektrickú mobilitu pre každého".
S výstavbou chce začať ešte v lete tohto roka, začiatok prevádzky odhaduje na koniec budúceho roka.
Do mesiaca chce Fico mimoriadne zasadnutie vlády.
Kia si podľa neho na Slovensku udržuje dlhodobo stabilný počet zamestnancov - do 3800.
Na 1000 obyvateľov sa v SR vyrobí 198 vozidiel.
Samozrejme, že ma to v noci budí – je to zásadný strategický problém, tvrdí Jean-Dominique Senard.
Či sa nám to páči, alebo nie, nikto nebude na nás s elektromobilitou čakať, tvrdí v rozhovore Matušek.
Osem štátov Európskej únie sa postavilo proti zavedeniu emisnej normy Euro 7 pre automobily. Je medzi nimi aj Slovensko.
Oxford Economics v tomto roku Slovensku predpovedá ďalší pokles výroby automobilov, a to medziročne až o takmer 15 percent.
V období od júla do septembra 2022 - tretí kvartál - dosiahlo 16 analyzovaných automobiliek celkovo rekordné tržby a rekordné zisky.
Návrh európskej komisie na prísnejšiu emisnú normu Euro 7 sa má týkať viacerých oblastí a aj elektromobilov. Výrobcovia ju však kritizujú a poukazujú na jej zbytočnosť.
Ako sa budú meniť automobilky na elektromobilky? Nemecký ADAC zosumarizoval plány výrobcov.
BMW je ďalšou automobilkou, ktorá sa rozhodla zákazníkom účtovať mesačný poplatok za prístup k "prémiovým" funkciám.
So zemnými prácami na strategickom území Valaliky v okrese Košice-okolie, kde má stáť nový závod Volvo, by sa malo začať na jeseň.
Európsky parlament schválil návrh, ktorý by mal od roku 2035 zakázať predaj nových osobných áut a ľahkých úžitkových vozidiel so spaľovacími motormi.
Nie je isté, či sa slovenským automobilkám podarí vyrobiť aspoň toľko vozidiel ako vlani, problémom je nedostatok niektorých dielov, ktorá ešte prehlbuje vojna na Ukrajine.
Kia i Jaguar Land Rover hlásia štandardný režim výroby, Volkswagen Slovakia koncom týždňa čiastočne prispôsobí výrobu SUV vozidiel.