MARTIN MAJERNÍČEK: Európou sa prehnala prvá vlna prepúšťania v automobilovom sektore. Slovensko, zdá sa, akoby bolo od veľkého prepúšťania uchránené. Zatiaľ.
Pandémia zrazila predaj áut na historické minimá. Európu už zasiahla vlna prepúšťania a rušenia fabrík.
V Európe sa začínajú zatvárať fabriky. Ako prvý ‘zamyká‘ Nissan v Španielsku
V krajnom prípade sa môže tento rok v domácej ekonomike vyrobiť len 770 tisíc vozidiel.
Keď firmy stratia zákazky, automaticky prepustia veľa ľudí. Tí sa nebudú mať kde zamestnať, lebo práca jednoducho nebude a nepomôžu im ani dlhoročné pracovné skúsenosti.
Zlé čísla sú už tu. Skôr ako sa čakalo. Ekonomika za prvý štvrťrok medziročne klesla o 3,9 percenta
Ďalší vývoj bude známy vo štvrtok, 21. mája.
Nemecká automobilka v minulosti zvažovala postaviť novú fabriku na východe Slovenka.
Po dohode s odbormi ľuďom za čas strávený doma stúpne plat zo 60 na 80 percent priemernej mzdy.
Dôvody, kvôli ktorým trnavská automobilka Groupe PSA Slovakia prerušila pred piatimi týždňami produkciu, pretrvávajú.
Nitrianska automobilka nechá stovky svojich zamestnancov doma až do 18. mája.
Spoločnosť Volkswagen Slovakia spustila od pondelka po niekoľkotýždňovej prestávke výrobu automobilov.
MARTIN MAJERNÍČEK: Výrobcovia automobilov nežiadajú povolenie na produkciu neekologických vozidiel. Chcú len čas na nadýchnutie.
Výrobcovia automobilov bijú na poplach.
Ide o pracovníka firmy sídliacej v Bánovciach nad Bebravou. Spoločnosť zameraná na výrobu signálnych svietidiel zamestnáva 1 800 ľudí.
Koronavírus priniesol do automobilového sveta veľkú búrku.
MARTIN KRNO: Už týždne drankáme od Číňanov všemožný zdravotnícky materiál, no keď priletí z Pekingu zásielka, tak ho ofrfleme. Premiér by ho už nahádzal do Dunaja.
Ratingová agentúra Moody's Investors Service predpovedá automobilovému priemyslu ťažké časy.
Po dvoch týždňoch sa opäť rozbehnú výrobné linky v žilinskom závode Kia Motors Slovakia.
Produkcia áut v Nemecku klesla vlani na 4,7 milióna z 5,1 milióna vozidiel v roku 2018.