Automobilky ešte nestihli ani len spočítať prvé straty dosahov koronavírusu a Európska komisia ich už atakuje za rast emisií.
Verili by ste, že len v USA majú zákazníci na výber 600 000 konfigurácií áut? A to bez zarátania farieb lakov a doplnkovej výbavy.
MARTIN MAJERNÍČEK: Z automobilového sveta chodili v posledných rokoch väčšinou iba pozitívne správy. Koronavírus všetko zmenil. Predaje v celej Európe skolabovali.
Vyhliadky nemeckého automobilového priemyslu sa v marci výrazne zhoršili.
Pandémia koronavírusu má s každým pribúdajúcim dňom dramatickejší dopad na automobilový priemysel. Mimo ohrozenia nie je žiadna európska značka ani žiaden jej závod. Slovensko nevynímajúc.
Majú automobilky na Slovensku zlé podmienky?
O tri roky sa končí výrobný cyklus väčšiny áut vyrábaných na Slovensku. Bez výhod lacnej pracovnej sily môže Slovensko skončiť ako americký Detroit.
„Rušenie pracovných miest v továrni, ktorá je najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku, upozorňuje na problémy, ktorým táto krajina čelí,“ píše sa v reportáži agentúry Reuters.
Automobilový priemysel je chrbticou nemeckej ekonomiky. Prechod na elektromobilitu mu však môže zlomiť väz.
MARIÁN REPA: Priemyselná výroba v Nemecku neprestajne klesá. Našťastie na Slovensku spotreba domácností spolu s investíciami do robotov zabránia prepadu HDP.
Výroba nového modelu Peugeotu 208 zaistí trnavskej fabrike produkciu na niekoľko rokov dopredu.
Posledný veľký investičný úspech zaznamenala domáca ekonomika príchodom britskej automobilky Jaguar Land Rover do mesta Nitra.
Už o šesť rokov má byť každý šiesty nový automobil brázdiaci cesty Európskej únie poháňaný elektrickou energiou.
Kokpit automobilu meniaci farbu na základe aktuálneho želania vodiča. Tak vyzerá budúcnosť podľa jedného z najväčších výrobcov automobilových vlákien na svete spoločnosti Auria.
Až trom vážnym hrozbám v tomto roku čelí výroba motorových vozidiel na Slovensku.
Na Britských ostrovoch vrcholia rokovania o výhodách podpísania dohody o odchode z EÚ.
MARTIN KOVÁČIK: Rast ekonomiky Slovenska v treťom štvrťroku na úrovni takmer piatich percent je z pohľadu západných krajín EÚ nevídaný. Výroba áut je zatiaľ našou perlou.
Roboti vzali Slovákom už tisíce pracovných miest, na druhej strane nové pozície vznikajú pri obsluhe strojov a to najmä v automobilovom priemysle.
Vývoz slovenských automobiliek do Veľkej Británie klesá. V tomto roku podľa Štatistického úradu klesol dovoz zo Spojeného kráľovstva na Slovensko o viac ako 20 percent.
Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva 1 500 ľudí, do konca budúceho roka by mala mať 2 800 zamestnancov.