Po súkromnej vesmírnej flotile chce mať Elon Musk aj flotilu elektrických automobilov, kamiónov a autobusov. Budú jazdiť samy a ľudia si ich budú môcť privolať podobne ako taxík.
Americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports stráca v súvislosti s autopilotom Tesly trpezlivosť. Po dvoch nehodách luxusných elektromobilov spôsobených systémom autonómneho riadenia žiada amerického výrobcu de facto o deaktiváciu zariadenia.
O tom, že autopiloty budú o pár rokov samozrejmou technológiou nových áut, niet najmenších pochybností. Paradoxne dnes sa ešte väčšina krajín autonómnych vozidiel bojí. Byrokracia im robí prekážky. Výnimkou nie je ani Japonsko.
Autopilot Tesly má stále problémy. To aj po tom, čo americký výrobca luxusných elektromobilov obmedzil niektoré jeho funkcie. Vyjadril sa k tomu dokonca sám technický expert Volva, ktoré má s autopilotom veľké plány.
Renault predstavil v Amsterdame tri plne funkčné modely Espace s autopilotom. Chcel by byť prvou automobilkou, ktorá ho uvedie na trh a to v prijateľnej cene.
Autonómne riadenie má pred sebou ešte dlhú cestu. Odborníci si uvedomujú jeho zložitosť a predpovedajú, že do premávky sa dostane najskôr v roku 2030.
Nielen Google, ale aj spoločnosť Apple pracuje na vývoji vlastného elektromobilu s autopilotom. Prísť by mohol už o štyri roky.
Americký výrobca elektromobilov Tesla zareagoval na kritiku autopilota a updatoval softvér. Verzia 7.1 teraz spomaľuje pri prejazdoch zákrutami či v rezidenčných zónach. Dokáže tiež zaparkovať a vyjsť z garáže.
Na výstave CES v Las Vegas Volvo oznámilo, že bude prvou automobilkou, ktorá bude dodávať poloautonómny systém riadenia PillotAssist ako súčasť štandardnej výbavy. Dostane ho nová vlajková loď S90, ktorá práve slávi svetovú premiéru v Detroite.
BMW predstaví pri príležitosti storočnice značky koncept vybavený autonómnym riadením. V súvislosti s autopilotmi však otvára etické otázky. Aj preto neverí, že plne autonómne riadenie sa stane realitou skôr ako o pätnástich rokov.
V júni otvorili v americkom Michigane umelé mesto Mcity. Určené je na testy autonómnych vozidiel. Automobilky sa tým vyhnú problémom s legislatívou v reálnej premávke. Prvou z nich je Ford.
Švédi pracujú intenzívne na autonómnom riadení. To, pochopiteľne, ovplyvní aj dizajn interiérov. Ako? To ukazuje koncept Volvo 26, určený najmä do mesta. Aj preto číselný názov vyjadrujúci štatistický priemerný čas jazdy za prácou.
Zmení sa orientácia lowcostovej Dacie? Vyzerá to tak, že v budúcnosti má chuť zaujať aj majetnejších klientov. V súčasnosti hľadá 120 inžinierov, ktorí sa majú podieľať na vývoji nových technológií.
Ruský výrobca ťažkých nákladných vozidiel predstavil prototyp Kamazu s autonómnym ovládaním. Nepotrebuje čiary na ceste a orientovať sa vraj vie aj na snehu.
Vytrela Tesla zrak ostatným automobilkám? Systém autonómneho riadenia síce ešte nemá, ale zdá sa, že funkcia Autosteer zvládne viac než asistenčné systémy konkurencie. A domontovať sa dá aj dodatočne.
Autonómne riadenie už nie je len hudbou budúcnosti. Stretneme sa s ním ešte do konca tohto desaťročia. A v súvislosti s ním aj s novými funkciami. Napríklad so systémami pre bezpečné odovzdanie riadenia autopilotovi.
Mcity vyzerá na prvý pohľad tak trochu ako detské dopravné ihrisko. V skutočnosti ide však o špičkovú testovaciu trať pre autá s autopilotmi. Vozidlá bez vodičov si tu môžu vyskúšať podmienky reálnej premávky. A to celkom legálne.
Audi pracuje horúčkovito na autopilote. Prísť s ním má nová generácia Audi A8. Po okruhoch a na cestách sa už preháňajú tri prototypy autonómnych vozidiel. Ten najnovší s prezývkou Robby láme rýchlostné rekordy.
Range Rover vyvíja systém diaľkového ovládania pomocou telefónu. Pomôcť má v teréne alebo pri parkovaní. Výsledok ukázal v novom Range Roveri Sport.
Do premiéry nového Audi A8 zostávajú ešte viac ako dva roky. No už dnes Ingolstadt odkrýva jeho technologické esá. Hlavnou zbraňou proti konkurencii má byť autopilot.