V roku 2019 by mal na trh doraziť prvý sériový elektromobil Mini. Jeho predskokanom sa stala frankfurtská štúdia. Spája tradíciu a jazdné vlastnosti „motokáry“ s bezemisnou prevádzkou.
Najmenší crossover Fordu prichádza síce s oneskorením, no s o to významnejšími inováciami. Pod kapotou pracuje novučičký diesel 1,5 EcoBlue, v interiéri nájdete multimediálne rozhranie Sync 3 a dizajn oživuje športový balík ST-Line.
Konečne. Nástupcu pôvodného Audi RS4 Avant čakali mnohí už vlani. V Ingolstadte sa ale neponáhľali. Prednosť dostalo kupé RS5. Brutálne silné kombi dorazilo až do Frankfurtu.
Stuttgrat má v pláne veľkú elektrickú ofenzívu. Do roku 2022 uvedie na trh pod novou značkou EQ viac ako desať elektromobilov. A medzi nimi aj kompaktný hatchback. Jeho predvojom je koncept EQA.
Už po troch rokoch inovuje Kia svoju vlajkovú loď medzi SUV. A nielen vzhľadovo. Sorento prichádza s 8-stupňovou automatickou prevodovkou aj novými bezpečnostnými prvkami.
Malému crossoveru Toyoty sa darí. Pritom ešte nepovedal posledné slovo. Budúci rok pribudne ostrá hybridná verzia. Jej predskokanom je koncept C-HR Hy-Power.
Do Európy dorazila súčasná generácia Mustangu len v roku 2015. A už tu máme prvú modernizáciu. Tá je viac ako dôležitá. Nielenže prináša 10-stupňovú prevodovku, ale zlepšuje bezpečnostné skóre Mustangu.
Audi sa vo Frankfurte nad Mohanom pozrelo do vzdialenejšej budúcnosti. Doslova si na ňu posvietilo. Ale už bez diaľkových svetiel. Nebude ich treba. Senzory vidia za vás aj v tme.
Dlho očakávané lacné rumunské SUV je konečne vonku. Predstavilo sa vo Frankfurte nad Mohanom. A k tomu pribalila Dacia nové informácie aj bohatú fotogalériu.
K päťdesiatemu výročiu AMG si koncern Daimler pripravil skutočnú „bombu“. Hyperšport Project One chce oskalpovať väčšinu súperov z kategórie áut snov. Receptom je motor z F1.
Subaru kapitulovalo pre tlakom európskych zákazníkov a do ponuky vracia legendárnu Imprezu. Tá minulej generácie starý kontinent obišla. Novinka bude väčšia, tuhšia a bezpečnejšia. Naftový boxer však pod jej kapotou nenájdete.
Zdá sa, že budúcnosť patrí naozaj elektromobilom. Potvrdzuje sa to aj na frankfurtskom autosalóne. Všetky dôležité koncepty, na ktoré sme sa zamerali v poslednej reportáži z najväčšej európskej motoršou, poháňa energia akumulátorov. Niektoré z nich sú už pred bránami montážnych liniek.
V druhej návšteve výstaviska vo Frankfurte nad Mohanom predstavujeme ďalšiu várku dvadsiatich sériových automobilových premiér. Začíname Lamborghini a končíme čínskou značkou Wey.
Tohtoročný Frankfurtský autosalón sa chváli 300 premiérami. Skutočnosť je ale menej veľkolepá. Absencia mnohých značiek pripomína krízové roky. Európsky automobilový trh pritom láme odbytové rekordy. Čo sa deje?
S ostrou verziou novej generácie Mégane nás Renault naťahuje už viac ako rok. Stálo to však za to. Novinka má preplňovaný 4-valec 1,8 Turbo z Alpine A110. A dáva viac ako pôvodný najvýkonnejší Mégane R.S. Trophy 275.
Nad naftovými motormi sa sťahujú čierne mračná. Opel to však s dieslami nehodlá zabaliť. Vo Frankfurte ukáže nový 4-valec s dvojstupňovým preplňovaním.
BMW pripravuje mohutnú modelovú ofenzívu. Jej súčasťou bude aj najväčšie SUV, ktoré do Frankfurtu dorazilo v podobe konceptu. Šokuje monumentálnymi rozmermi a minimalistickým poňatím.
Po reinkarnácii loga GSi na novej Insignii Grand Sport prichádza rad aj na ostré kombi Sports Tourer. A navyše umožňuje voľbu naftového motora. Vysoký výkon dopĺňa atraktívny bodykit a upravený športový podvozok.
Honda ukáže vo Frankfurte nad Mohanom prototyp piatej generácie európskehov CR-V. Jeho hlavné posolstvo? Japonské SUV už nepočíta s naftovým motorom. Dieselovú verziu nahradí elektromobil s predĺženým dojazdom.
Najpredávanejší elektromobil na svete sa po siedmich rokoch dočkal druhej generácie. Okrem vytúženého dlhšieho dojazdu prináša aj nové asistenčné jazdné systémy a dynamickejší dizajn.