Konečne. Po dvoch rokoch čakania speje vývoj najostrejšieho Civicu všetkých čias do finále. Predstaví sa v Ženeve. Honda uvoľňuje prvé informácie. Zdá sa, že byť trpezlivý sa oplatilo.
Už BMW 2 Active Tourer vyvolalo poriadne rozpaky. Čo iné sa dalo čakať od prvého mníchovského MPV, prvého modelu s predným náhonom a prvého BMW s trojvalcovým motorom. Lenže tu sa to nekončí. Do Ženevy príde predĺžená 7-miestna verzia Gran Tourer.
Toto je nové základné Ferrari. Lenže má 670 koní, čo je viac, než posielal šesťlitrový dvanásťvalec hyperšportu Enzo na zadnú nápravu v roku 2002. Pomohli dve turbá.
Z nového kompaktného Infiniti Q30 sa má stať aj atraktívny crossover. Konkurovať bude najmä Mercedesu GLA. Napokon použije jeho platformu.
Na ženevskom autosalóne sa japonské Suzuki pozrie do vzdialenejšej budúcnosti. Ukáže až dva koncepty. Mohli by byť predvojom dvoch sériových áut.
Netrvalo dlho a po novej Corse E prichádza Opel rovno s jej ostrou verziou OPC. Koncepčne sa nič nemení, napriek tomu sa novinka dynamikou dotiahla na pôvodnú limitovanú edíciu Corsa OPC Nurburgring.
Športovejší vzhľad, bohatšie vybavenie a nižšia spotreba. To budú hlavné prednosti vynoveného Picanta, ktoré Kia predstaví na autosalóne v Ženeve. Nového preplňovaného motora 1,0 T-GDI sa však v Európe nedočkáme.
Premiéra nového MPV Touran je na spadnutie. Tretia generácia bude ľahšia, priestrannejšia a úspornejšia.
Nový Focus RS by sa mohol po rokoch stať rovnakou bombou ako legendárny Escort Cosworth. Dostal konečne stály pohon oboch náprav a ľahší, no výkonnejší motor EcoBoost. Na všetky štyri posiela až 320 koní. To nie je modernizácia, to je nové auto.
Každé piate auto predané vlani v Európe bol crossover. Potenciál v nich vidí aj Renault. Po Capture a Espace tak rozšíri ponuku o nový Kadjar. Predstaví sa v marci v Ženeve.
Po oficiálnych skiciach exteriéru vyrukovala Škoda s prvou fotografiou zachytávajúcou palubnú dosku nového Superbu. V interiéri sľubuje bezkonkurenčnú ponuku priestoru a kvalitu spracovania vozidiel vyšších tried.
Audi, priekopník pohonu oboch náprav, odštartuje v Ženeve novú kapitolu Quattra. Piata generácia Audi A4 dostane ako prvá v koncerne VW štvorkolku so zadným elektromotorom.
Ženevský autosalón sa začína už o pár týždňov. Svoje želiezko do ohňa priloží aj Mitsubishi. Zaujať chce plug-iun hybridným konceptom crossoveru.
Ingolstadtský superšport čaká skorá premiéra. Druhú generáciu uvidíme už v marci v Ženeve. A nielen to. Spolu s ňou príde aj elektrická verzia e-tron s dojazdom až 500 km!
Áno, BMW zavádza trojvalcové motory. Po premiére v MPV 2 Active Tourer prišla na rad aj jednotka. Pod kapotou nájdeme až dva trojvalce. Výkon základných verzií tým síce klesol, no odpustkom má byť nižšia spotreba a vyšší výkon topverzie 135i.
Ani tento rok nebude v Ženeve chýbať švajčiarsky automobilový vizionár Frank Rinderknecht a jeho spoločnosť Rinspeed. Na salóne blysne konceptom elektromobilu Budii s autonómnym riadením.
Horúca novinka Hyundaia, model i20, sa ešte nestihol ohriať na trhu a už tu máme druhý karosársky variant. Tentoraz však nejde o obyčajný derivát. Aj preto prívlastok Coupé.