Elektromobily nepotrebujú nič viac ako lacné batérie. Tie súčasné im totiž cenou bránia konkurovať autám s klasickým pohonom. Hideaki Horie však vraj má riešenie.
Európsky parlament vyzval na väčšiu podporu riešení uskladňovania energie aj na báze vodíka či domácich batérií.
Vývojové centrum dokončí prvú fázu uvedenia InoBat Auto do prevádzky v priebehu roku 2021. Vytvorí sa tu približne 150 nových, vysokokvalifikovaných pracovných miest.
Batérie sú najdrahšou súčasťou elektromobilov. Možno aj preto výrobcovia neradi spomínajú tému ich degradácie.
Zlepšenia parametrov batérií sa väčšinou merajú v pár percentách. Lenže čínsky BYD prichádza s desiatkami.
Vo výskumnom vývojovom centre by malo vzniknúť 150 nových, vysokokvalifikovaných pracovných miest.
Tesla zatiaľ nakupuje články pre svoje elektromobily od Panasonicu. No v rámci tajného projektu Roadrunner chce prísť s vlastnými batériami.
Kľúčovou súčasťou elektromobilov sú batérie. Práve tie sú ale aj ich najväčším limitom. BMW však tvrdí, že energetická hustota akumulátorov vzrastie dvojnásobne.
Britský vedec Trevor Jackson tvrdí, že má liek na najväčšiu slabosť elektromobilov. Verí hliníkovo-vzduchovým akumulátorom. Autá ich majú využiť už na budúci rok.
Podľa štúdie Bloomberg New Energy Finance predbehne európska výrobná kapacita v oblasti lítium-iónových batérií americkú už v roku 2023.
Globálny trh batériových technológií rastie v priemere každý rok o viac ako pätinu a v Európskej únii môže dosiahnuť veľkosť 250 miliárd eur.
Na vývoji nových solid-state batérií s dvakrát väčšou energetickou hustotou pracuje viacero spoločností. Jednou z nich je TeraWatt a má dobré správy.
Česko a Slovensko oznámili začiatok strategickej cezhraničnej spolupráce v oblasti rozvoja revolučnej technológie ukladania energie pre európsky trh.
Postavenie novej fabriky na výrobu batérií do elektromobilov priamo na Slovensku ponúka Američanom hneď štyroch zákazníkov - automobilky. Ďalšie sú u susedov.
Koncom apríla sa v Bruseli uskutoční takzvaný "summit o batériách", ktorý pripravuje podpredseda Európskej komisie pre energetickú úniu Maroš Šefčovič.
Lacnejší plyn, výroba batérií, viac zelených zdrojov. To všetko v sebe ukrýva ambiciózny projekt Energetickej únie, ktorý sa práve rozbehol.
Americká vesmírna agentúra NASA pokračuje v snahe obnoviť stratené spojenie s robotickým vozítkom Opportunity na Marse.
Francúzsko vo štvrtok vyzvalo európskych výrobcov batérií a automobilov, aby vytvorili konzorcium.
To, že koncern VW plánuje obrovskú elektrickú „smršť“, je známe. Teraz potvrdil, že získal to, čo pre ňu najviac potrebuje – akumulátory.
Slovensko má záujem podporovať výskum, vývoj a konkurencieschopnú a udržateľnú priemyselnú výrobu batérií.