Kľúčovou súčasťou elektromobilov sú batérie. Práve tie sú ale aj ich najväčším limitom. BMW však tvrdí, že energetická hustota akumulátorov vzrastie dvojnásobne.
Britský vedec Trevor Jackson tvrdí, že má liek na najväčšiu slabosť elektromobilov. Verí hliníkovo-vzduchovým akumulátorom. Autá ich majú využiť už na budúci rok.
Podľa štúdie Bloomberg New Energy Finance predbehne európska výrobná kapacita v oblasti lítium-iónových batérií americkú už v roku 2023.
Globálny trh batériových technológií rastie v priemere každý rok o viac ako pätinu a v Európskej únii môže dosiahnuť veľkosť 250 miliárd eur.
Na vývoji nových solid-state batérií s dvakrát väčšou energetickou hustotou pracuje viacero spoločností. Jednou z nich je TeraWatt a má dobré správy.
Česko a Slovensko oznámili začiatok strategickej cezhraničnej spolupráce v oblasti rozvoja revolučnej technológie ukladania energie pre európsky trh.
Postavenie novej fabriky na výrobu batérií do elektromobilov priamo na Slovensku ponúka Američanom hneď štyroch zákazníkov - automobilky. Ďalšie sú u susedov.
Koncom apríla sa v Bruseli uskutoční takzvaný "summit o batériách", ktorý pripravuje podpredseda Európskej komisie pre energetickú úniu Maroš Šefčovič.
Lacnejší plyn, výroba batérií, viac zelených zdrojov. To všetko v sebe ukrýva ambiciózny projekt Energetickej únie, ktorý sa práve rozbehol.
Americká vesmírna agentúra NASA pokračuje v snahe obnoviť stratené spojenie s robotickým vozítkom Opportunity na Marse.
Francúzsko vo štvrtok vyzvalo európskych výrobcov batérií a automobilov, aby vytvorili konzorcium.
To, že koncern VW plánuje obrovskú elektrickú „smršť“, je známe. Teraz potvrdil, že získal to, čo pre ňu najviac potrebuje – akumulátory.
Slovensko má záujem podporovať výskum, vývoj a konkurencieschopnú a udržateľnú priemyselnú výrobu batérií.
Odkaz exekutívy EÚ je jasný: batérie budú rovnako dôležité pre automobilový priemysel 21. storočia, ako bol spaľovací motor dôležitý v 20. storočí.
Francúzsky výrobca batérií Saft založil s európskymi partnermi alianciu pre výskum, vývoj a výrobu novej generácie batérií.
Pre Slovensko so silným automobilovým priemyslom by malo byť prirodzenou snahou byť súčasťou celoeurópskych snáh o výrobu batérií.
Zvládnuť technológie výkonných batérií je ako dosiahnuť svätý grál v oblasti čistej energetiky, tvrdí Maroš Šefčovič.
Toyota vidí riešenie problémov dnešných elektromobilov v novom type akumulátorov. Tie zamenia tekutý elektrolyt za vodič v pevnom skupenstve. Ich nasadenie očakáva po roku 2020.
Elektrická revolúcia v doprave je za rohom. Ak sa však aj podarí vyriešiť technické nevýhody samotných elektromobilov, stále je tu riziko nedostatku akumulátorov. Tohto stavu sa obáva aj Volkswagen.
Koľko tvorí cena batérií na celkovej cene elektromobilu? Akumulátory síce lacnejú, ale stále nie natoľko, aby mohli elektromobily konkurovať autám s konvenčným motorom. A platí to aj pre nový Chevrolet Bolt.