Slovenskí poslanci schválili zvýšenie podielu biozložky v benzíne až na 11,4 percenta a v prípade CNG až na 14 percent.
Merania pri benzíne E10 ukázali, že pri ňom dochádza len k minimálnemu zníženiu emisií CO2, no zato rastú emisie NOx.
Prechod z benzínu E5 na benzín E10 so zvýšeným podielom bioetanolu vyvolal pred dvoma rokmi poriadnu búrku. A bude horšie.
Európske združenie automobilových výrobcov zverejnilo zoznam áut, ktoré môžu a ktoré nemôžu tankovať benzín E10. Kam patrí to vaše?
Ako môže pandémia súvisieť s rizikami benzínu E10? Tak to by ste sa čudovali.
Na Slovensku máme tankovanie benzínu E10 povinné. Nemeckí motoristi si ale môžu stále vybrať. A palivu s vyšším podielom bioetanolu veru neholdujú.
Z oktánového čísla sa stal doslova kult. Predajcovia palív to radi využívajú. Ani sa niet čomu čudovať.
O rizikách, ktoré súvisia s nástupom nového benzínu E10, sa Pravda rozprávala s Miroslavom Mrzulom, manažérom Vývoja a rozvoja rafinérskych produktov Skupiny MOL.
Združenie pre výrobu a využitie biopalív ubezpečuje motoristov, že benzín 95 E10, ktorý sa bude januára tankovať na slovenských pumpách, neohrozuje autá.
S prechodom na nový benzín E10 s vyšším obsahom bioetanolu súvisia mnohé otázky. Odpovedá na ne Zuzana Oprchalová, riaditeľka Slovenskej asociácie petrolejárskeho priemyslu a obchodu (SAPPO).
Nový benzín E10 so zvýšeným podielom biozložky, ktorý sa objaví na slovenských čerpacích staniciach od 1. januára, nie je vhodný pre viaceré staršie vozidlá. Ako je na tom to vaše?
Koniec klasického Naturalu 95 spôsobí od januára na pumpách "tankovaciu revolúciu". Bude to zmena podobného rozsahu, ako keď v minulosti končil 91-oktánový benzín alebo benzín s prímesou olova.