Technológia biometrie známa zo systémov identifikácie pre rôzne bezpečnostné systémy, by mohla preniknúť do áut.
Riziko krádeže áut s bezkľúčovým prístupom je naďalej vysoké. Holandské poisčovne sa preto rozhodli pre rázny krok.
To, že bezkľúčový prístup a štartovanie áut je doslova pozvánkou pre dlhoprstých, je stará známa vec. Napriek tomu, každé ďalšie video šokuje.
Len šesť modelov áut z 360 odolalo v teste ADAC-u zariadeniu, ktoré dokáže oklamať bezkľúčový systém odomykania a štartovania.
Na krádež auta dnes už nie je nevyhnutné násilie. Automobilky o riziku vedia, no aj tak ho niektoré podceňujú.
Britské zastúpenie Kie sa rozhodlo ponúknuť svojim zákazníkom, ktorí nie sú chránení pred krádežou vozidiel s bezkľúčovým odomykaním, aspoň provizórnu pomoc. Dodá im „Faradayovu klietku“.
O rizikách bezkľúčového odmykania a štartovania sa vie už dlhšiu dobu, no stále sa nájdu výrobcovia, ktorí bezpečnosť podceňujú.
Bezkľúčové odomykanie a štartovanie je pre dlhoprstých stále komfortnou bránou do státisícov moderných áut. Teraz je tu riešenie. Má ho Ford a prekvapuje účinnosťou aj jednoduchosťou.
Sú to zlé správy. Väčšina áut vybavená komfortným bezkľúčovým odomykaním a štartovaním je proti zlodejom úplne bezbranná.
Nový systém bezkľúčového odomykania a štartovania vozidla, ktorý predstavil Hyundai v Číne, je prvý, ktorý naozaj nepotrebuje kľúč.
Len nedávno otriasol automobilovým svetom škandál s ľahkým prekonaním systému bezkľúčového štartovania a odomykania vozidiel. A teraz je tu ďalší. Týka sa však podstatne menšieho počtu áut. O to je však všetko jednoduchšie.
Bezkľúčový prístup a štartovanie je nepochybne veľmi komfortný prvok výbavy moderných áut. No má aj svoju odvrátenú stránku. Dokonca tragickú.