Výsledky celoeurópskej ankety o najlepšie auto roka sú tak trochu prekvapením. Zlato si odniesol elektrický Renault Scénic E-Tech.
Po sedane radu 5 sa Mníchov pochválil druhou karosárskou verziou Touring.
Hoci podiel elektromobilov na predajoch nových áut dosahuje v Európe necelých 15 %, v zozname finalistov COTY 2024 už nenájdeme jediný model, ktorý by nemohol jazdiť na batérie.
Previezli sme sa v novom päťkovom bavoráku. Prvý dotyk sme absolvovali s dvojlitrovým dízlom v Chorvátsku. A potom na Istriji sme si vyskúšali aj elektrickú sedmičku s označením M70.
BMW ukázalo siluetu novej generácie radu 5 vo verzii Touring. Techniku zdedí zo sedanu.
Krátko po predstavení novej generácie radu 5 prichádzajú na rad dva zástrčkové hybridy. Fascinujú najmä zrýchlením.
Na novú generáciu Mercedesu-Benz triedy E odpovie BMW už tento mesiac. Aj s technológiou, ktorú jeho súper zo Stuttgartu nemá.
Už čoskoro ukáže Mníchov ôsmu generáciu BMW radu 5. Podľa vzoru radov 4 a 7 dostane aj päťka plne elektrickú verziu.
Podobne ako konkurencia z Affalterbachu, ani divízia najvýkonnejších BMW sa nevyhne elektrifikácii.
Vrcholová „päťka“ z divízie BMW M láme historické rekordy. Aj s karosériou sedanu je výkonnejšia a rýchlejšia ako kupé M8.
Netrvalo dlho a po modernizácii Mercedesu-Benz triedy E prichádza mníchovská odpoveď.
Po modernizácii Mercedesu-Benz triedy E čaká facelift aj jeho konkurenta z Mníchova. Predstaviť sa má v lete, no už dnes kolujú po sociálnych sieťach dve fotografie.
Z diaľničného dostavníka sa stal kráľ prímestského dochádzania.
V tradičnej britskej ankete o najlepšie auto na ťahanie prívesu má bohaté zastúpenie česká Škoda. Lenže tento rok je to trochu inak. Celkový víťaz pochádza z prémiového rybníka. To asi nik nečakal.
Súťaž Európske auto roka má 55-ročnú tradíciu. Ešte nikdy v nej ale nezvíťazil model Volva. Stalo sa tak prvýkrát. Postaral sa o to nový crossover XC40.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky dvoch nových crashtestov. Fiat Dobló sa nemá veru čím chváliť. Zato nové BMW radu 5 má plné skóre. Aj keď s jedným zaváhaním.
BMW rozširuje rodinu plug-in hybridov o šiesty model. Je ním nová päťka. Pod označením 530e iPerformance sa skrýva celkový výkon 185 kW a normovaná spotreba len 1,9 litra benzínu na 100 km.
Po sedane siedmej generácie BMW radu 5 prichádza Mníchov s praktickou verziou kombi. Nový Touring je ľahší, pevnejší, má viac autonómnych funkcií, no kufrom s objemom 670 litrov ostáva na úrovni predošlej generácie.
Nové BMW M5 dostane pohon oboch náprav. Je to isté. Ako aj to, že fanúšikom klasiky s hnanou zadnou nápravou to po chuti nebude. Mníchov má však recept. Predné kolesá odpojí medzinápravová spojka, kedykoľvek si to bude majiteľ priať.
Nová generácia BMW 5 ešte nestihla ani len svetovú premiéru a na trh dorazí až vo februári, no divízia M Performance už predstavuje športové pakety, dostupné hneď od štartu predaja. Úpravy zmenia dizajn, výkon aj zvuk.