MARTIN MAKARA: Premiér si za svoje avantúry kritiku zaslúžil, no problémom nie je rozšírená účasť ľudí na verejnej správe, ale miešanie taktických a strategických rozhodnutí.
Zredukovať obsah učiva za posledné mesiace a zadefinovať kľúčové učivo, ktoré treba prebrať do konca školského roka. Takýto cieľ má rezort školstva.
Informoval o tom minister školstva Branislav Gröhling.
Testy možnej online formy prijímačiek a maturít boli veľmi úspešné.
Skúšobná komisia aj študenti musia dodržiavať dvojmetrové odstupy medzi sebou.
V záverečnom hodnotení sa budú môcť hodnotiť žiaci slovne vo všetkých ročníkoch základnej školy.
Záverečné štátne skúšky absolvujú študenti aj pri mimoriadnych opatreniach, naznačili po stretnutí s ministrom školstva Branislavom Gröhlingom rektori vysokých škôl.
Školy a školské odvolania zostávajú zatvorené až do odvolania. Dôvodom je zabránenie šírenia koronavírusu.
Ide o Moniku Filipovú, Ľudovíta Paulisa a Ivana Husára. Uviedol to počas tlačovej konferencie minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS).
V čase epidémie koronavírusu vznikla nová internetová stránka ktorú pripravil rezort školstva v spolupráci s viacerými mimovládnymi organizáciami.
Dôvodom je prerušenie výučby vo všetkých školách a školských zariadeniach z dôvodu šírenia koronavírusu až do odvolania.
Nastupujúci minister školstva pripúšťa, že dočasné prerušenie vyučovania bude dlhšie ako dva týždne.
MARIÁN REPA: Hoci očakávania pred voľbami boli veľké, už vzhľadom na ich výsledok bolo zrejmé, že ďaleko prekonajú možnosti nového vládneho štvorlístka.
Podľa ministerstva školstva SaS zavádza, ak tvrdí, že rezort nemá záujem o testovanie finančnej gramotnosti.
Stimuly na vedu a výskum majú rovnaké hodnotenia od rôznych hodnotiteľov, upozorňuje SaS.
Medzi úspešnými žiadateľmi sú podľa neho aj firmy, ktoré mali nulové tržby, nevenujú sa výskumu alebo nemajú funkčnú webstránku.
Učitelia prídu o získané kredity a nanovo budú musieť absolvovať vzdelávanie, ktoré treba zorganizovať, naplánovať a zaplatiť.
Prezident namietal voči nepredvídateľnosti dôsledkov schválených zákonov.
Pre školstvo sa podľa Branislava Gröhlinga ani v tomto školskom roku neuskutočnili žiadne systémové zmeny.
Zároveň povedal, že "sme svedkami masívnych zlyhaní v komunikácii s občanmi."