Európska komisia práve začala colnú registráciu dovozu čínskych elektrických vozidiel. Je to prvý krok k zavedeniu ciel.
Taliani chcú na svojom území popri Fiat ďalšieho veľkého výrobcu áut. So Stellantisom sa na jeho príchode nevedia dohodnúť.
Problémy s opravami nemajú len ruskí majitelia západných áut, ktorých výrobcovia po invázii na Ukrajinu opustili Rusko, ale dokonca aj tí, ktorí prešli na nové čínske značky.
Prestup Rusov z nemeckých, kórejských či francúzskych áut do čínskych, prináša prvé problémy. Najmä v krutej ruskej zime.
BYD chce do Európy priviezť luxusné SUV, ktoré dokáže plávať, otáčať sa na mieste a cenou konkuruje Mercedesu triedy G. Druhou novinkou bude konkurent Defenderu.
Z desiatich najpredávanejších značiek v Rusku je šesť čínskych. Kráľom trhu sa stala Lada Granta pred Havalom Jolion.
Spoločnosť Evergrande New Energy Vehicle Group (NEV) za celú svoju históriu nepredala ani 1 300 áut, no stihla pritom vyprodukovať stratu 14 miliárd dolárov.
Medziročne stúpol vývoz čínskych áut takmer o 60 percent. Aj vďaka vojne na Ukrajine.
Chery sa chystá na európsky trh aj s autami so spaľovacím motorom. Obsadiť chce priestor, ktorý európske automobilky dobrovoľne vyprázdnili.
Xiaomi SU7 chce konkurovať takým autám, ako Porsche Taycan alebo Tesla Model S.
Luxusné čínske MPV bude stáť v základe takmer 77-tisíc eur, no aj tak sa naň za pár hodín zozbieralo vyše 10-tisíc objednávok.
Great Wall sa aj v Európe prezentoval modelmi ako Ora Funky Cat alebo Wey Coffee. Po novom budú označené "serióznejšie".
MG4 nie je úplne lacné, vyzerá však originálne a má veľmi slušnú výbavu, spotrebu a aj dojazd.
Ruské bezpečnostné orgány po odchode zahraničných automobiliek masívne vymieňajú pôvodný autopark.
BYD bude na Slovensku ponúkať tri elektrické úžitkové autá - ľahkú dodávku ETP3, 7,5-tonové nákladné auto ETM6 a 19-tonový nákladiak ETH8.
Na konci uplynulého roku roku Čína prekonala Nemecko a stala sa svetovou dvojkou v exporte áut. V polovici tohto roku zanechala za sebou aj doteraz prvé Japonsko.
Podľa analýzy budú čínske značky reálnou hrozbou pre európskych výrobcov o 5 až 7 rokov. V najbližšom období ňou bude Tesla.
Kým v osobných autách už čínske značky začínajú určovať trendy, na scéne tých úžitkových sa stále nevyvarovali kopírovaniu cudzích nápadov.
Hongqi L5 právom nazývajú čínskym Rolls-Royceom. Má vyše tri tony, meria 5,6 metra a pod jeho kapotou pracuje 6-litrový dvanásťvalec.
MG EHS je dobre vybavené a komfortne jazdiace SUV. Plug-in hybridný pohon mu však úplne nesvedčí.