Sú elektromobily nutné na to, aby automobilky dosahovali nízke emisie CO2? Ako ukazujú dáta agentúry Jato Dynamics, nemusí to tak byť.
Kým dôjde k nedávno ohlásenej fúzii francúzskeho koncernu PSA a taliansko-amerického FCA, prejde ešte rok. No už teraz je jasné, že portfólio značiek by sa zúžiť nemalo.
Ani Citroën neminie radikálne znižovanie emisií. Do roku 2025 má byť 100 % jeho modelových radov elektrifikovaných.
Avizované spojenie automobiliek PSA Peugeot a Fiat Chrysler neovplyvní fungovanie francúzskej značky na Slovensku.
V roku 1919 zakladá vizionár a geniálny podnikateľ André Citroën automobilku. Za pár rokov sa táto značka stáva najväčším výrobcom áut v Európe a druhým na svete.
Od vlaňajších turbulencií spôsobených nástupom normy WLTP sa nepodarilo európskemu trhu vrátiť celkom do normálu. Darilo sa však Dacii, Seatu, Škode či Citroenu.
Už vlani ukončil Citroën výrobu klasického hatchbacku C4. Zdalo sa, že jeho dni sú navždy zrátané.
Rok 2019 sa nesie v Citroëne v znamení osláv storočnice. Jeho doterajším vrcholom bol celosvetový zraz historických vozidiel. Ešte nikdy sa na jednom jedinom mieste nestretlo toľko áut tejto značky.
Malá „dodávka“ môže byť oveľa praktickejšia ako klasické kombi. A ako ukazuje nové Berlingo, aj prekvapivo komfortná.
Koncern PSA má v ponuke dostatok SUV a crossoverov. Citroën ponúka tie najextravagantnejšie. C5 Aircross je však viac ako len módny doplnok.
Nie je to tak dávno, čo bol synonymom pre komfortnú jazdu sedan alebo kombi strednej triedy. Lenže časy sa menia. Pochopil to aj Citroën. A spravil dobre.
Dizajnéri a inžinieri Citroënu sa doslova utrhli z reťaze. Mali na to však dobrý dôvod – storočnicu francúzskej automobilky.
Nie každé SUV musí byť športové. Citroën pripravil najpohodlnejšie.
Francúzsky koncern PSA je pri chuti. Po úspešnej akvizícii Opela sa pozerá po ďalšej. Šušká sa o spoločnosti Jaguar Land Rover.
Kategória viacúčelových vozidiel pomaly mizne. Kým väčšie sedemmiestne modely sa ešte v ponuke držia, päťmiestne sú už pre výrobcov nerentabilné. Dokazuje to aj rozhodnutie francúzskeho Citroënu.
Citroën oslavuje tento rok storočnicu. A tak je mimoriadne aktívny. Po premiére ženevskej štúdie Ami One má pripravenú ďalšiu.
Francúzsky koncern PSA plánuje ďalšiu akvizíciu. Jeho záujem o taliansko-americký konglomerát FCA mu však nevyšiel.
Ženevský koncept mestského elektromobilu navrhol Citroën ako alternatívu k verejnej doprave, ku skútrom či k bicyklom. Je to akýsi ideový nástupca legendárneho Citroënu 2CV.
Francúzska automobilka Citroën sa zo sérových noviniek „vystrieľala“ vlani. V Ženeve však chýbať nebude. A predstaví tu svoj pohľad na mestskú mobilitu budúcnosti.
Citroën nahrádza sedan a kombi C5 celkom novým modelom. C5 Aircross zaútočí na priaznivcov SUV. Na Slovensku štartuje cenou 19 990 eur.