Audi, ako súčasť koncernu Volkswagen, je jednou z najviac zasiahnutých značiek novými clami, navyše sa jej príliš nedarí ani v Európe.
Automobilky čakajú na „zázrak“, ten je však v nedohľadne.
Po zavedení ciel, ktoré otriasli svetovými trhmi, americký prezident Donald Trump oznámil zmenu kurzu.
Ak Trumpove clá zostanú v platnosti v nezmenenej podobe celý rok, tak len Stellantis môže prísť až o 75 percent svojho zisku, respektíve o 7 miliárd eur.
Volkswagen dočasne pozastavil dovoz áut z Mexika po železnici a autá prichádzajúce loďami z Európy zostanú v amerických prístavoch.
Ministerka hospodárstva Denisa Saková prehlásila, že štát pripravuje pomoc pre automobilky a aj malých či stredných podnikateľov.
Na autá a komponenty sa vztiahnu 25-percentné clá. Podľa analytika banky Goldman Sachs Marka Delaneyho by mohli zvýšiť cenu nových automobilov v USA o 5 000 až 15 000 dolárov.
IGOR DANIŠ: Pred dvomi týždňami sme hromžili, akou krízou prechádza Slovensko. Dnes vidíme, ako sme preháňali. Teraz čelíme dvom skutočným hrozbám.
IGOR DANIŠ: Luxusné značky kupujú majetní ľudia, ktorí neobracajú každú mincu niekoľkokrát, aby si mohli kúpiť „drahého miláčika“.
Predseda PS Michal Šimečka pripomenul, že je ohrozené veľké množstvo pracovných miest.
Slovensko patrí ku krajinám, ktoré budú najviac zasiahnuté americkými clami na dovoz automobilov vo výške 25 %, ktoré by mali začať platiť od 2. apríla.
Zavedenie 25-percentného cla v stredu oznámil prezident Donald Trump.
EÚ uplatňuje clo vo výške 10 % na autá dovážané z Ameriky, zatiaľ čo Spojené štáty majú clo len 2,5 % na vozidlá z EÚ. Trump chce clá zvýšiť na 25 percent.
BMW potvrdilo, že clá, ktoré uvalil americký prezident na Mexiko a Kanadu v najbližších mesiacoch nepremietnu do zvýšených cien pre amerických klientov.
Americký prezident v pondelok zaviedol clá na dovoz z Kanady a Mexika a v stredu ich už dočasne zrušil pre automobilky.
Ak by automobilky chceli preniesť celé clo na klientov, museli by svoje jednotlivé modely zdražiť o 6- až 10-tisíc dolárovi.
Tesla sa chce presadiť na obrovskom indickom trhu, preto tam potrebuje fabriku. Trump tvrdí, že americká fabrika má vyrábať v Amerike. Je to zaujímavý spor, pretože aktuálne sú obaja veľmi blízkymi spojencami.
Clá, ktoré zvažuje Európska komisia , aby vyrovnala konkurenčnú nevýhodu, by podľa šéfka VDA Hildegard Müllerovej mohli mať v prípade obchodného konfliktu skôr negatívny dosah.
Európska komisia práve začala colnú registráciu dovozu čínskych elektrických vozidiel. Je to prvý krok k zavedeniu ciel.
Stellantis tvrdí, že jeho britské závody Vauxhall (Opel) môžu byť v prípade nenájdenia zhody zatvorené a o miesta prídu tisícky ľudí.