Čínske Li Auto sa po sérii škandálov snaží zlepšiť reputáciu. Zobralo to vážne.
Kedysi platilo, že čínske autá zaostávali v bezpečnosti natoľko, že európske normy boli pre ne takmer nedosiahnuteľné. V súčasnosti excelujú vo všetkých oblastiach.
Aké bezpečné sú ťažké elektrické autá? Tak to ukázal Mercedes-Benz prvým verejným nárazovým testom dvoch elektromobilov.
Dnes to možno pôsobí úsmevne, ale pre 50 rokmi išlo o veľký pokrok. A trochu vynútený.
Zábery z crashtestu vyzerajú hrozivo.
Pri „lowcostovej“ značke sa nižší bezpečnostný štandard akosi očakáva, ale dve hviezdičky pripomínajú pomery kdesi v Indii.
Čínske automobilky síce napredujú, ale o tej s názvom Suda to rozhodne neplatí.
Dobré správy. Počet modelov s najvyšším hodnotením sa medziročne zdvojnásobil.
Na cestách ich jazdí mnoho dodávok, no v porovnaní s osobnými autami sa na ich bezpečnosť dbá o niečo menej. Napraviť sa to snaží organizácia Euro NCAP.
Elektrifikácia preniká aj do sveta nákladných áut. To ale znamená aj nové riziká.
Bol to najextrémnejší crashtest, aký sme kedy podstúpili, tvrdia predstavitelia Volva. .
Malý japonský hatchback si ako prvý poradil s historicky najprísnejšou metodikou nárazových testov.
Ušetriť na dovoze nábytku prepravou vo vlastnom aute nemusí byť dobrý nápad. Stačí náraz rýchlosťou 45 km/h a zo škatúľ či dekorácií sa stávajú smrtiace zbrane.
Jeep Wrangler si už urobil poriadnu hanbu pred dvoma rokmi v nárazových testoch Euro NCAP a teraz pokračuje jeho blamáž za Atlantikom.
Nová testovacia hala na nárazové skúšky vyrástla neďaleko Mladej Boleslavi. Je pripravená na všetky typy skúšok požadovaných Euro NCAP.
Výsledky nárazových testov dvoch typov obytných áut sú odstrašujúce. Sú to pojazdné rakvy, tvrdí bez okolkov švédska agentúra Trafikverket.
Nezisková americká organizácia IIHS zverejnila zoznam najbezpečnejších modelov pre rok 2019. Hoci ide o zámorské testovanie bezpečnosti, mnoho modelov sa predáva aj u nás.
Nárazové testy známe pod skratkou NCAP patria už dvadsať rokov k najdôveryhodnejším zdrojom informácií o bezpečnosti áut.
Americká organizácia IIHS uskutočnila ďalší zo svojich neštandardných crashtestov. Má varovať vodičov pred tým, čo sa stane, keď nedajú prednosť autám na križovatke.
Nové severské kupé Polestar 1 je vyrobené prevažne z kompozitných materiálov. Karbón však nie je oceľ. Volvo tak vstupovalo v oblasti bezpečnosti na tenký ľad. Nakoniec však všetko zvládlo.