Asistenčné systémy majú zvyšovať bezpečnosť premávky, ale ich spoľahlivosť je otázna. Hoci v crashtestoch môžu získať vysoké skóre, v skutočnom živote nemusia fungovať.
Ak budú chcieť nové autá obstáť v nárazových testoch, musia byť odolné voči SUV.
V poslednom kole crashtestov „zahviezdili“ Alfa, Cupra, Mercedes-Benz aj Kia. No dve autá zaostali.
Dnes to možno pôsobí úsmevne, ale pre 50 rokmi išlo o veľký pokrok. A trochu vynútený.
V májovom kole crashtestov získali štyri autá plný počet hviezdičiek. Aj európske auto roka Kia EV6.
Americký inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky IIHS zverejnil zoznam najbezpečnejších áut vlaňajších crashtestov. Mnohé poznáme aj z Európy.
Euro NCAP ocenilo tie najlepšie autá minulého roka.
V ostatnom kole crashtestov Euro NCAP sa nezvyčajne ocitli modely reprezentujúce takmer všetky typy pohonov.
V najnovšom kole nárazových testov súperili dva prémiové modely kórejského Genesisu a Citroën C4.
Pri „lowcostovej“ značke sa nižší bezpečnostný štandard akosi očakáva, ale dve hviezdičky pripomínajú pomery kdesi v Indii.
Tentoraz sa v nárazových skúškach stretli dve nové značky. Cupra ani Polestar nesklamali.
Dobré správy. Počet modelov s najvyšším hodnotením sa medziročne zdvojnásobil.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky najväčšieho kola nárazových testov v tomto roku.
Obe autá získali plný počet piatich hviezd. Mazdu však môže mrzieť len priemerná ochrana chodcov pri zrážke.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP po dvoch rokoch opäť aktualizuje metodiku. Nepôjde o drobnosti.
Nová testovacia hala na nárazové skúšky vyrástla neďaleko Mladej Boleslavi. Je pripravená na všetky typy skúšok požadovaných Euro NCAP.
Po bezpečnostných kráľoch Európy tu máme aj tých z USA. Z 23 najvyššie ocenených nových áut je až 15 dostupných v Európe.
Sú elektromobily rovnako bezpečné ako autá so spaľovacími motormi? To preverili extrémne nárazové testy nemeckej Dekry.
Tesla 3 zbiera jedno bezpečnostné ocenenie za druhým. tentoraz prichádza z USA.