Štyri sčítače fungovali počas celého roka 2021, piaty, umiestnený na najdlhšom úseku cyklotrasy medzi Novým Mestom nad Váhom a krajským mestom, osadili v polovici apríla.
Cieľom ministerstva dopravy je, aby financie z plánu obnovy začali čerpať samosprávy formou výziev čo najskôr.
Tri nové odpočívadlá, ktoré spĺňajú najmodernejšie európske štandardy, pribudli v obciach Nižná Myšľa, Trstené pri Hornáde a Skároš.
Okrem cestičiek v prostredí viníc, lúk či dedín, v ktorých sú stále živé tradície, sa v regióne Hont nachádzajú aj trasy vhodné pre horské bicykle.
Cyklokoalícia popri prisľúbených 100 miliónov eur z plánu obnovy žiada od rezortu dopravy aj jasnú stratégiu podpory.
Bratislava sprístupnila 17 894 metrov jazdných pruhov, z čoho oddelených cyklotrás je zatiaľ 1656 metrov.
Slovensko zatiaľ v podpore a využívaní cyklistickej dopravy v porovnaní s okolitými krajinami zaostáva. Najviac kilometrov cyklotrás zo slovenských miest má Bratislava, potenciál rozvoja v tomto smere má napríklad aj Trnava.
Toto leto budú totiž pre prežitie podnikov kľúčové.
Košický kraj reaguje na zvýšený pohyb cyklistov v okolí Zemplínskej šíravy rozhodnutím revitalizovať a zatraktívniť cykloturistické trasy.
Pustý hrad je prvý v televíznej živej panoráme. Spoznáte ho aj v sedle bicykla.
Športové vyžitie si v regióne nájdu rovnako nároční cyklisti ako rodiny s deťmi.
Trnavský samosprávny kraj dá 60-tisíc eur na obnovu značenia z vlastného rozpočtu.
Mestské lesy Košice prispejú k údržbe existujúcich a tvorbe nových rekreačných cyklotrás.
Predseda PSK Milan Majerský povedal, že situácia v kraji v oblasti cyklodopravy zažíva v poslednom období veľký rozvoj.
Úprava trate bude umožnená samosprávnemu kraju, obci alebo združeniu obcí, cez ktorých územie trať vedie.
Chodník je od slova chodiť, mal by teda logicky patriť chodcom. No najmä vo väčších mestách to už neplatí. Špeciálne v Bratislave sú chodníky z jednej polovice zabraté autami.
Projekt predstavuje kompletný strategický cezhraničný zámer Euroregiónu Tatry zahŕňajúci viac ako 250 km cyklistických, bežeckých, turistických a náučných trás.
Na Slovensku sú v mestách mnohé cyklotrasy zatiaľ len na papieroch alebo v lepšom prípade vo výstavbe.
Na päť cyklotrás získalo mesto nenávratný finančný príspevok 3,7 milióna eur z Integrovaného regionálneho operačného programu.
V prvom kole už Nitra podala 5 projektov na cyklotrasy, všetky boli úspešné a schválený nenávratný finančný príspevok je 3,7 milióna eur.