Získané údaje by následne pomohli pri ďalšom plánovaní a rozvoji v turisticky vyhľadávaných lokalitách.
Obnova zahŕňala revitalizáciu a doplnenie jestvujúceho značenia, doplnenie smerových a informačných tabuliek na trasách v Slanských vrchoch, v podhorí Tatier, na Zamagurí, na severnom Spiši a v okrese Stropkov.
Päť úsekov nových cyklotrás, postavených minulý rok v Trnavskom kraji má celkovú dĺžku 24,3 kilometra.
V Prešovskom kraji pripravujú prepojenie dvoch veľkých cyklotrás na severe Slovenska, Eurovela 11 a Cesty okolo Tatier cez Pieniny.
Od novej vlády samospráva očakáva jednoznačné ustanovenie verejnoprospešnej stavby priamo v zákone.
V priebehu rokov 2008 - 2022 bolo prostredníctvom programu Živé chodníky obnovených celkovo 1170 km turistických a cykloturistických chodníkov.
Preťažené nákladiaky si na úzkych cestičkách všimli viacerí cyklisti a chodci. Týždenne ich tam vraj „prefrčí“ minimálne šesť.
Na tento účel chce získať dotáciu z európskych zdrojov vo výške 100 000 eur, predloženie žiadosti schválilo v marci krajské zastupiteľstvo.
Ide o projekt Prešovského samosprávneho kraja (PSK) - Poloniny Trail, ktorého cieľom je vytvorenie cyklookruhu v Národnom parku (NP) Poloniny.
Štyri sčítače fungovali počas celého roka 2021, piaty, umiestnený na najdlhšom úseku cyklotrasy medzi Novým Mestom nad Váhom a krajským mestom, osadili v polovici apríla.
Cieľom ministerstva dopravy je, aby financie z plánu obnovy začali čerpať samosprávy formou výziev čo najskôr.
Tri nové odpočívadlá, ktoré spĺňajú najmodernejšie európske štandardy, pribudli v obciach Nižná Myšľa, Trstené pri Hornáde a Skároš.
Okrem cestičiek v prostredí viníc, lúk či dedín, v ktorých sú stále živé tradície, sa v regióne Hont nachádzajú aj trasy vhodné pre horské bicykle.
Cyklokoalícia popri prisľúbených 100 miliónov eur z plánu obnovy žiada od rezortu dopravy aj jasnú stratégiu podpory.
Bratislava sprístupnila 17 894 metrov jazdných pruhov, z čoho oddelených cyklotrás je zatiaľ 1656 metrov.
Slovensko zatiaľ v podpore a využívaní cyklistickej dopravy v porovnaní s okolitými krajinami zaostáva. Najviac kilometrov cyklotrás zo slovenských miest má Bratislava, potenciál rozvoja v tomto smere má napríklad aj Trnava.
Toto leto budú totiž pre prežitie podnikov kľúčové.
Košický kraj reaguje na zvýšený pohyb cyklistov v okolí Zemplínskej šíravy rozhodnutím revitalizovať a zatraktívniť cykloturistické trasy.
Pustý hrad je prvý v televíznej živej panoráme. Spoznáte ho aj v sedle bicykla.
Športové vyžitie si v regióne nájdu rovnako nároční cyklisti ako rodiny s deťmi.