Nových Dacií sa tak skoro nedočkáme. Veď súčasné modely lámu predajné rekordy. Platí to aj pre dvojičky Logan/Sandero. Takže si vystačia s faceliftom. Vynovený dizajn a komfortné prvky ich však čoraz viac približujú mainstreamu.
Dacia síce do Paríža nedoviezla očakávanú novú generáciu Dusteru, ale zmodernizovala modelový rad Logan/Sandero, a to vrátane verzií MCV a Stepway. Pomohol facelift ale aj nový základný trojvalec.
Najočakávanejšou novinkou Dacie je nepochybne druhá generácia Dusteru. Ten sa však ukáže až na budúci rok. To ale neznamená, že do Paríža príde rumunská značka s prázdnymi rukami.
Na vývoji Sandera RS pracovala divízia RenaultSport. Takže toto nebude len lacná hra na hothatch. Napokon, pod kapotou je poctivý atmosférický dvojliter. A to sa v časoch downsizingu len tak ľahko nevidí.
Je vám smutno za starým dobrým Cliom RS s klasickým atmosférickým dvojlitrom? Tak nezúfajte. Vyzerá, že sa dostane pod kapotu Sandera. Chybou ale je, že len toho juhoamerického.
Medzi novinky moskovského autosalónu sa zaradil aj Renault Sandero. My ho poznáme ako Daciu.
Je to malý zázrak. Novodobé Dacie, vyvinuté pôvodne len pre rozvojové trhy, doslova dobyli západnú Európu. Domovské Francúzsko, kde sídli materský Renault, nevynímajúc.