Divadlo Na Peróne uvedie dnes a zajtra premiéru adaptácie "antológie” poviedok Ruzká klazika (2017) mystifikátora Daniela Majlinga.
Štyridsaťročný uzavretý Čehov, pre ktorého dáva väčší zmysel falšovať ruskú klasickú literatúru než písať vlastné diela, je hlavnou postavou divadelnej adaptácie knihy Daniela Majlinga Ruzká klazika.
"Veselé prózy veľmi nepíšem, ale Scenár som nepísala ani ako ,smutnú' knihu. Mne sa stále zdá, že je realistická," povedala o svojej knižke Etela Farkašová.
Obrazy súčasnej ženy, „fejková“ ruská klasika, vyrovnávanie sa so starobou, ponor do dysfunkčnej rodiny aj netradičný ľúbostný román. To sú príbehy, ktoré tvoria päticu najlepších slovenských prozaických kníh.
Zabudnite na severskú detektívku, najdrsnejšie príbehy sa odohrávajú na Gemeri!
Mnohozmyslový zážitok z knihy svojim návštevníkom opäť sprostredkuje Bratislavský knižný festival, ktorý sa po dvoch rokoch rekonštrukčných prác na Pisztoryho paláci vracia späť do svojho pôvodného dejiska.
Ukážka pestrosti súčasnej slovenskej literatúry – generačnej aj rodovej. Tak hodnotí odborná porota výber desiatich najlepších kníh, ktoré tento rok zabojujú o prestížnu literárnu cenu Anasoft litera 2018.
Danielovi Majlingovi sa podarilo svojou suverénnou – iste skeptickou a mizantropickou, no v každom prípade zábavnou – Ruzkou klazikou prispieť, aspoň v našich súradniciach, k resuscitácii literatúry.
Anketa Pravdy Kniha roka 2017 pozná svojich víťazov. Ocenené tituly pochádzajú z pera Daniela Majlinga, Octavia Paza, Karla-Markusa Gaussa, ale aj zabudnutých slovenských poetiek.
Festival Medzihmla sa hlási v Lučenci s 9. ročníkom. Z počiatočnej potreby mladých cezpoľných rodákov priniesť kvalitnú súčasnú literatúru do rodného regiónu sa stala tradičná kultúrna seansa.
„Aj keď hra rozpráva o vážnych veciach, stále je to komédia,“ hovorí dramatik Viliam Klimáček o inscenácii Zjavenie (hrobárova dcéra).
Dramaturg Slovenského národného divadla Daniel Majling, autor výborného komiksu Rudo, sa predstavuje poviedkovou tvorbou.
„Svedectvo o strachu zo straty. Akejkoľvek a čohokoľvek.“ Tak charakterizuje svoju hru Túžba po nepriateľovi rakúsky dramatik Bernhard Studlar. Výrazný autor strednej generácie ju napísal na objednávku Činohry SND.
Moderné mirákulum o vzletoch a pádoch Komenského sa začína celkom nemoderne - trstenicou.
Dramaturg Daniel Majling nachodí v zákulisí počas premiéry desiatky kilometrov. Ešte predtým nánosy charakterov z predlôh a hier rozpustí v bazéne,do ktorého sa ponára.