Audi A5 využíva naftový motor s mild-hybridnou architektúrou. Dynamiku má výbornú, jazdí skvele, len spotreba bola o niečo vyššia, než sme čakali. Testovali sme však nové nezajazdené auto.
Sorento po facelifte vyzerá skvele, na nádrž prejde takmer tisíc kilometrov a bude to veľmi komfortná jazda. Ale tretí rad sedadiel je stále pomerne stiesnený.
Dvojlitrový diesel s výkonom 110 kW v Octavii je jedným z mála "oldschoolových" motorov bez akejkoľvek elektrifikácie.
Výrobca garantuje udržanie kvalitatívnych parametrov paliva až 24 mesiacov.
S GLC 220d kupé spravíte bez problému na nádrž vyše tisíc kilometrov. Navyše je pohodlné a nechýba mu ani dynamika.
Prekvapenie, dohady, tápanie, o koho vlastne ide. Na pár minút ho zažili zástupcovia médií, ale aj novinári na módnej šou v Miláne.
Možno nepatria medzi tie najluxusnejšie mená zoznamu talianskych odevných firiem, ktoré sa prezentujú v rámci týždňa módy.
Európska únia schválila zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035. Zákazníci sa s tým však nestotožňujú tak, ako by si politici priali.
Presne 23. februára 1892 si dal Rudolf Diesel patentovať vznetový motor. Dnes sa nad jeho budúcnosťou sťahujú mračná.
Naftové motory sú na zimnú prevádzku citlivejšie ako tie benzínové. Môžete im to však uľahčiť.
Je naftový motor naozaj na odpis? Mnohí zákazníci tomu neveria.
Na filmovom plátne ju už diváci mohli vidieť vo všemožných podobách, pred objektívom sa dokáže meniť rovnako.
Aj Slovensku hrozí osud “motorového mesta” Detroit v USA, pokiaľ vlády európskych štátov nezapoja do diskusie priemysel, upozorňujú jeho zástupcovia.
Nedostatok AdBlue, ktoré sa používa na zníženie emisií naftových motorov, prehlbuje vrásky na čelách mnohým.
Naftové motory sú na ústupe. No zdá sa, že Toyota má recept na ich záchranu.
Superb s vylepšeným naftovým dvojlitrom je podstatne kultivovanejší a jazdí mimoriadne úsporne.
Zelená priemyselná revolúcia by mohla vytvoriť až 250-tisíc nových pracovných miest v energetike, doprave a technológiách.
Veľkým motorom dnes do plachiet vietor nefúka. Emisné škrty zlomia väz aj jednému z mála posledných naftových 8-valcov.
Podiel elektrických vozidiel dosiahol v uplynulom roku 3 %, čo je medziročne viac o jeden percentuálny bod.
Naftové motory rozhodne nie sú na odpis. Majú nízku spotrebu, čo automobilky potrebujú na splnenie prísnych flotilových emisií CO2. Verí im aj BMW.