Naftové motory rozhodne nie sú na odpis. Majú nízku spotrebu, čo automobilky potrebujú na splnenie prísnych flotilových emisií CO2. Verí im aj BMW.
Zdá sa, že "zelené" elektromobily nie sú až také ekologické, ako sa spočiatku predpokladalo.
Ak sa zoberú emisie pri výrobe batérií a výrobe elektriny v Nemecku, elektromobily zaťažujú ovzdušie viac ako naftové autá, tvrdia nemeckí vedci.
Podiel nových áut s dieselovým motorom predávaných na českom trhu by sa mohol počas troch rokov znížiť až k 20 percentám z existujúcich 28 percent.
Za novým rastom predaja automobilov s dieselovým pohonom v Nemecku sú podľa najnovšej štúdie mimoriadne zľavy.
Päťdesiate roky sa niesli v znamení komunistických monsterprocesov, menovej reformy, znárodňovania a násilnej kolektivizácie. No v kopřivnickej Tatre ani vtedy nestratili inovačný duch.
Nemecký ADAC otestoval na emisie NOx 26 nových modelov áut, zväčša s emisnou normou Euro 6D-Temp, z ktorých polovica boli diesely. A nemá dobré správy. Ale len pre odporcov nafty.
Domáce automobilky zažívajú ťažšie časy. Trápia ich nielen prísne emisné normy, ale aj klesajúci záujem o vozidlá s dieselovými motormi
Najmenší Mercedes v ponuke sa začal podobať svojim väčším súrodencom.
Európske environmentálne organizácie vyzvali inštitúcie EÚ a jej členské štáty, aby podnikli ráznejšie kroky proti používaniu vozidiel na naftu.
Volkswagen v 14 nemeckých mestách odštartoval program, ktorým chce povzbudiť majiteľov starších dízlových vozidiel, aby ich vymenili za nové.
Naftové motory dnes nemajú na ružiach ustlané. Záujem o ne klesá. Mercedes-Benz im však verí. A má odvahu prísť s plug-in hybridnými dieselmi. C a E.
Slovenský trh s jazdenými autami zažíva výrazné zmeny.
Európska komisia sa obáva, že nemecké automobilky sa budú snažiť vyvážať staré osobné vozidlá s naftovým motorom do krajín východnej Európy.
Do niektorých nemeckých miest platia prvé zákazy vjazdov naftových automobilov.
Majitelia starších áut s dízlovým motorom sa ich majú vzdať a kúpiť si vozidlá šetrnejšie k životnému prostrediu aj vďaka vyššej prémii.
Renault verí upsizingu. Po benzínovom motore 1,3 TCe prichádza s novinkou aj v naftovej ponuke. Zväčšenie objemu sprevádza vyšší výkon a nižšie emisie.
Nedávne obmedzenie vjazdu starších naftových áut do niektorých ulíc centra Hamburgu bol len nevinnou rozcvičkou pred tým, čo sa chystá na diesely vo štvrtom najväčšom meste Nemecka.
Podiel áut s dízlovými motormi na trhu Európskej únie sa do roku 2030 pravdepodobne zníži na úroveň iba 5 percent. V súčasnosti je ich 45 percent.
Hamburg ako prvé nemecké mesto uzatvoril dva najzahltenejšie úseky pre staršie dízlové vozidlá, a to osobné aj nákladné.