Aféra Dieselgate má svoje dozvuky. Súd konečne vyniesol trest pre šéfa Audi Ruperta Stadlera.
Na emisný škandál Dieselgate z roku 2015 sme už pomaly zabudli. Viacero súdnych sporov je ale stále živých.
Toto môže byť posledný klinec do rakvy dieselových motorov.
Naftové modely Volkswagenu vyrobené v rokoch 2015 a 2016 sú v USA opäť v predaji. A napriek svojmu veku za neskutočné ceny.
Nie, nie je to vtip. Koncern Volkswagen, ktorý škandálom Dieselgate nenávratne poškodil povesť naftových motorov, chystá ich návrat.
Nemecká ekologická organizácia DUH obvinila Mercedes-Benz, že nepriznal ďalšie odpojovacie zariadenia antiemisných systémov.
Nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) nariadil vo štvrtok zvolať do servisov približne 200-tisíc multivanov Volkswagen T6.
Koncern VW odškodní Nemcov, Holanďanov, ale ostatných majiteľov áut z "dieselgate" nie. To konečne vyvolalo aj reakciu EK. Tá to považuje za nefér.
Už sme informovali, že advokát súdneho dvora EÚ obviňuje koncern VW z ďalšej manipulácie s emisiami.
Advokát súdneho dvora EÚ považuje za nelegálny ďalší softvér naftových motorov koncernu Volkswagen.
Práve začal prvý z veľkých európskych súdnych procesov so špičkovými manažérmi koncernu VW, nasledovať budú ďalšie.
Dieselgate stále nekončí. V Holandsku bude koncern platiť majiteľom 3 000 eur kompenzáciu. Rozhodnutie sa týka aj Audi, SEAT-u a Škody.
Zatiaľčo v Nemecku emisný škandál doznieva, vo Francúzsku naberá na obrátkach. Prvé oficiálne obvinenia už padli.
Volkswagen nedávno oznámil, že v súvislosti s emisnou kauzou bude od bývalého šéfa požadovať odškodné. Ten odmietol obvinenie, že porušil svoje povinnosti.
Aféra Dieselgate stála Volkswagen už vyše 32 miliárd eur. Najnovšie musí zákazníkom preplatiť aj úroky z pôžičiek na naftové autá.
Tlak vedenia Audi na uvedenie nových dieselových áut na americký trh v roku 2009 bol vraj taký veľký, že vývojárom nedal inú šancu, ako podvádzať.
Ruka spravodlivosti sa občas dotkne aj ľudí, ktorí sa zdajú nedotknuteľní. Patrí k nim aj Rupert Stadler, ešte nedávno do nebies vynášaný šéf Audi.
Emisný škandál bude stáť Daimler obrovské peniaze, no v porovnaní s tým, čo musí zaplatiť koncern VW, sú to stále len "drobné".
Rozhodol o tom Spolkový súdny dvor v Karlsruhe.
MARTIN MAJERNÍČEK: Odškodňovanie nespokojných zákazníkov spoločnosti Volkswagen v súvislosti s kauzou Dieselgate je záležitosť citlivá a sporná.