Zdá sa, že americké úrady sa zľakli možnej ekologickej katastrofy v súvislosti s rizikom zošrotovania celkom 475 000 vozidiel koncernu Volkswagen, zasiahnutých kauzou Dieselgate.
Po Volkswagene, Renaulte či Fiate je na rane vyšetrovateľov v súvislosti s možnou manipuláciou s emisiami dieselových motorov nemecký koncern Daimler.
Volkswagen už vlani odštartoval masovú zvolávačku na úpravy motorov TDI postihnutých kauzou Dieselgate. Čoraz viac majiteľov sa však sťažuje, že po zásahoch, ktoré mali znížiť emisie NOX, majú ich autá vyššiu spotrebu.
Minulý týždeň prebehlo v USA súdne pojednávanie v kauze Dieselgate. Okrem výšky pokuty 4,2 miliardy dolárov na ňom zaznelo aj meno človeka, ktorý podvody Volkswagenu prezradil.
Volkswagen má na krku ďalší problém. Nielenže musí v USA vykupovať autá s podvodným emisným softvérom, ale má starosti už aj so zaparkovanými autami. Miestne úrady sa sťažujú.
Volkswagen už odštartoval masovú zvolávaciu akciu na úpravu motorov TDI v autách zasiahnutých kauzou Dieselgate. Tvrdí, že zmeny parametrom motorov neublížili. Švédsky magazín Teknikens Värld je však opačného názoru. Zmeral desať áut.
Aféra Dieselgate rozširuje svoje chápadlá. Už dlhšiu dobu je okrem VW podozrivý aj Renault. Teraz prichádzajú informácie o tom, že francúzska automobilka manipulovala s emisiami naftových motorov už v deväťdesiatych rokoch.
Koncern Volkswagen chce po afére Dieselgate späť dôveru svojich zákazníkov. Aj preto plánuje uskutočniť podobný krok ako francúzsky koncern PSA. Zverejní, akú spotrebu majú jeho autá v reálnej premávke.
Bývalý predseda dozornej rady koncernu VW Ferdinand Piëch môže prísť aj o kreslo v dozornej rade holdingovej spoločnosti Porsche SE, ktorá je väčšinovým vlastníkom Volkswagenu. Informoval o tom nemecký Bild am Sonntag.
Chápadlá aféry Dieselgate zasahujú čoraz viac výrobcov. Len pred pár dňami padol tieň podozrenia na koncern Fiat. A teraz bude čeliť vyšetrovaniu pravdepodobne aj PSA, teda Peugeot s Citroënom.
Pri dvojlitrových motoroch 2,0 TDI kauza Dieselgate v USA nekončí. Volkswagen musí urobiť nápravu aj pri naftových 6-valcoch 3,0 TDI.
Po celých USA si koncern VW prenajíma plochy, kde skladuje vykúpené autá s problémovými naftovými motormi. Stoja na bývalých letiskách, vojenských základniach, proste všade, kde sa dá. A sú ich státisíce. Čo s nimi bude?
Špekulanti sa nájdu všade vo svete. Aj v USA. Tamojší majitelia Volkswagenov, postihnutých aférou Dieselgate, ich automobilke vracajú „oholoné na kosť“. Dostanú zaplatené a ešte zarobia na dielcoch.
Európske snahy o odškodnenie majiteľov Volkswagenov s klamlivým emisným softvérom, podobne ako v USA, skončili zatiaľ neúspechom. Teraz sa však do veci vložila americká právna kancelária.
Pavučina emisnej aféry Dieselgate sa rozrastá. Úrady vyšetrujú už aj Porsche. Pritom nafta hrá v jeho prípade druhé husle. Lenže používa motory Audi. A tie nie sú mimo podozrenia.
Je pravdepodobné, že podobne ako Volkswagen, aj on bude vyšetrovaný kvôli nezrovnalostiam ohľadom emisií NOx pri niektorých naftových modeloch. Informovala o tom agentúra Reuters.
Po vozidlách zasiahnutých aférou Dieselgate s motormi 2,0 TDI môže spustiť nemecký koncern aj úpravy modelov s motorom 1,6 TDI. Nemecké úrady schválili technické riešenie. Pôjde o 2,6 milióna áut.
Za Atlantikom hrozí Audi nový emisný škandál. Američania totiž tvrdia, že našli ďalší „šikovný“ softvér umelo znižujúci emisie. Princíp je prekvapivo prozaický.
Volkswagen už spustil obriu zvolávaciu akciu na opravu motorov TDI zasiahnutých megakauzou Dieselgate. Lenže na jej konci nemusia byť len nižšie emisie...
Automobilka z Ingolstadtu nie je priamo spájaná s kauzou Dieselgate, no rozsiahle šetrenie v koncerne VW sa nevyhne ani jej. Zruší pravdepodobne účasť v seriáli LMP1, nepostaví plánované vývojové zariadenia a príde aj o vlastnú platformu MLB Evo.