Ešte v roku 2019 mali naftové Volvá v Európe prevahu nad tými benzínovými. Budúci rok žiadne nebude.
Environmentálna organizácia DUH dosiahla vo viacerých nemeckých mestách zákaz jazdy áut s naftovým motorom. Teraz bude čeliť súdu ona.
DAMAS GRUSKA: Veľká časť financií z plánu obnovy ide na „zelenú ekonomiku“. Jej zásadné zlepšenie však od neho čakať nemožno. Najväčší problém pri skvalitňovaní životného prostredia je v našich v hlavách.
Kým Brusel vyháňa diesle z európskych ciest, sú krajiny, kde sa im darí. Reaguje na to aj koncern Stellantis.
Advokát súdneho dvora EÚ považuje za nelegálny ďalší softvér naftových motorov koncernu Volkswagen.
Naftové motory sú na ústupe. No zdá sa, že Toyota má recept na ich záchranu.
Politici a ochranári urobili v posledných rokoch z naftových áut ekologický postrach.
Sú naftové motory na odpis? To si myslia politici, ale realisti vedia, že v niektorých segmentoch budú ešte dlhé roky nenahraditeľné.
Je to nepredstaviteľné, ale aj Citroën dáva pomaly ruky preč od nafty.
Je to neuveriteľné, ale motory spaľujúce naftu sa postupne vytratia aj z francúzskych áut.
Zdá sa, že naftové motory sú definitívne na odpis. Naznačujú to aj predaje dieselových áut na najväčšom trhu Európy.
Stuttgart zatiaľ na naftu nerezignoval. Pre novú generáciu triedy C má dokonca pripravený nový dieselový 4-valec OM 654 M.
Tlak vedenia Audi na uvedenie nových dieselových áut na americký trh v roku 2009 bol vraj taký veľký, že vývojárom nedal inú šancu, ako podvádzať.
Najnovšie čísla Európskej asociácie výrobcov vozidiel ACEA sú veľavravné. Hoci v posledných rokoch emisie CO2 stúpli, úsporných naftových áut ubúda.
Hatchback Škoda Scala a crossover Kamiq stihne podobný osud ako Fabiu.
Spoločnosti Cummins a Achates Power vyvinuli nový typ naftového motora, ktorý nemá s tými súčasnými naozaj veľa spoločného.
Nemecký súd vytvoril precedens.
Japonské automobilky mali k naftovým motorom vždy rezervovaný vzťah. Po afére Dieselgate s nimi do budúcnosti už vlastne ani nerátajú. Okrem jednej výnimky.
Dieselovým autám v Nemecku zvoní umieračik. Ich hrobárom majú byť emisie, ktorými vraj znečisťujú ovzdušie. Je to však naozaj tak?
Fiat zmenil svoj postoj k naftovým motorom. Pôvodne chcel s nimi skoncovať v roku 2021. Teraz priznáva, že také ľahké to nebude.