To, že počet zákazov vjazdu starších dieselov do nemeckých miest pribúda, je realitou. No o dva roky to môže byť oveľa horšie.
Boj nemeckých politikov proti nafte naberá na obrátkach. Zákazy vjazdu do centier miest im nestačia.
Pre pribúdajúce zákazy jazdy je možné, že sa časť starších nemeckých dieselov presunie do krajín východnej Európy.
Nedôvera k naftovým motorom má dosah nielen na klesajúce registrácie dieselových áut v Európe, ale aj na predaj tohto paliva.
Slovenský trh s jazdenými autami zažíva výrazné zmeny.
Je to tak. Peugeot, priekopník v oblasti naftových motorov, sa k nim v blízkej budúcnosti otočí chrbtom. Peniaze investuje celkom iným smerom.
Do niektorých nemeckých miest platia prvé zákazy vjazdov naftových automobilov.
Majitelia áut si môžu vybrať, či využijú ponuku odkúpenia starého auta pri nákupe nového, alebo si nechajú vozidlo modernizovať.
Od naftových motorov sa odvracajú automobilky aj zákazníci. Najmä v Nemecku.
Zatiaľ čo sa väčšina automobiliek raduje z rastúceho odbytu áut v Európe, odbyt tých naftových padá raketovým tempom. Registrácie sú najnižšie od roku 2000. A nielen v Nemecku.
V poslednom čase sa Nemci zbavujú starých dieselových áut a pri nových dávajú prednosť benzínu. Odbyt tých naftových klesol na rekordné minimá. Lenže posledné dva mesiace naznačujú miernu zmenu. Aspoň na trhu jazdených vozidiel. Svitá snáď nafte na lepšie časy?
V budúcnosti môžu vodiči počítať s tým, že európske metropoly budú stále viac zakazovať naftové alebo aj benzínové automobily na svojom území.
Odvráti nový systém úpravy spalín koniec naftových motorov? Nemecká spoločnosť Bosch je optimistická. Jej zariadenie vraj dokáže zraziť emisie nebezpečného oxidu dusíka hlboko pod povolený limit.
Spoločnosť Carly predstavila aplikáciu, ktorá by mohla vyriešiť problém vjazdu starších dieslov do emisných zón nemeckých miest. Obísť veľkého strašiaka má riešenie oveľa lacnejšie ako úprava motora.
Taliansko-americký koncern FCA nechce mať do štyroch rokov v osobných autách žiadne dieselové motory. Taký je strategický plán automobiliek Fiat a Chrysler, ale aj ďalších ich značiek.
Už zajtra sa začne v Ženeve prvý veľký tohtoročný autosalón v Európe. Nemeckí výrobcovia naň prichádzajú s optimizmom.
Na najväčšom automobilovom trhu Európy padajú predaje áut s naftovým motorom. Dôvodom nie je ekologické myslenie zákazníkov, ale hroziace zákazy vjazdu do centier miest. Nissan však klientom sľubuje, že ak sa ich obmedzenie dotkne, odkúpi od nich auto späť. Je to pomoc?
Nielen v Nemecku, ale v celej Európe strácajú zákazníci záujem o naftové autá. Po prvýkrát od roku 2009 ich podiel klesol pod 50 %. Žezla sa teda opäť ujíma benzín.
Zmeny dohodnuté na takzvanom dieselovom summite nie sú podľa nemeckého ministerstva životného prostredia dostatočné.
Sídlo nemeckej kancelárky nasvietili aktivisti z Greenpeace. Protestovali tak proti dohode vlády s automobilkami o dieselových motoroch.